Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nieuwe moestuin in 2017

Featured Replies

Geplaatst:

Hey,

Vanaf volgend jaar beschik ik over een nieuwe moestuin. Nu was ik al wat aan het plannen en tekenen om te kijken hoe ik het kan aanpakken en heb het volgende plan uitgeteken, zodat ik dit najaar vlot met de aanleg kan beginnen.

De grote vakken zijn voor de groenten aan de randen heb ik plaats voorzien voor vaste planten, klein fruit, kruiden etc.

Wat denken jullie er er van? Het is een tuin van 9 op 11m. enige suggesties?

Tuinplan78081468349710.png

Geplaatst:

mooi plan, je kunt overwegen de bedden/vakken 1,2 m breed te maken, kun je er van 2 kanten met de hand bij

heb je ook iets meer bedden voor de wisselteelt

Geplaatst:
  • Auteur
Bericht door RobO » Di 12 Jul 2016, 19:22

mooi plan, je kunt overwegen de bedden/vakken 1,2 m breed te maken, kun je er van 2 kanten met de hand bij

ja is geen slecht idee ik kan elk vak nog verdelen in 2 bedden van 1.20 met een pad van ongeveer 40cm er tussen.

Geplaatst:

Als die tuin nu nog helemaal leeg is, kan je ook kijken waar het zuiden is en de hele boel draaien, zodat je misschien wat diagonaal of rond moet werken, maar optimale zon krijgt voor je lage planten, en door hoge stevige (vaste) planten aan de noordkant te zetten andere juist te beschermen tegen koude wind en slagregens. Hoeft niet hoor, maar het werkt wel.

Geplaatst:
  • Auteur

Nog ff een vraagje. zouden jullie de verschillende vakken afboorden met hout ofzo? of laat ik het zo en leg ik gewoon de paden aan?

Geplaatst:

het makkelijkst voor onderhoud is geen paden in de vakken maar tijdelijk loopplanken leggen waar je moet wezen

alleen een middenpad en dan de twee stukken afboorden met dikke planken (2 cmx 15 cm, hardhout fsc half ingegraven) is wel handig

maar ja, mooi is anders dan praktisch....als je toch vakken wilt is afboorden handig, liefst met hardhout; tussen de vakken dan paden die goed te onderhouden zijn, grote tegels die strak aansluiten en gevoegd worden met antionkruidvoegspul

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.