Ann123 Posted September 3, 2016 Share Posted September 3, 2016 Ik zag enkele maanden geleden op dit forum een mooi schema van een tuin. Ik heb al uren gescrolld maar ik vind het niet meer terug De tekening toonde in overlappende cirkels de beplanting. Als ik het me goed herinner waren alle cirkels in tinten licht groen. Weet iemand met welk programma dit gemaakt is? Of herkent iemand in deze beschrijving zijn ontwerp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JudithD Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 Ik weet of je deze zoekt, maar het voldoet denk ik aan je beschrijving: https://www.growveg.co.uk/garden-planner-design.aspx . Alle cirkels zijn niet lichtgroen maar afhankelijk van het soort gewas (blad, kool, etc). Mooi eraan vind ik dat je voor een luttel bedrag ook je tuin kunt kopieren naar volgend jaar waarbij de vaste en tweejarigen, alsook de structuur, worden overgenomen. Formaat is zelf in te stellen, etc. Quote It ain't what you do, it's the way that you do it Link to comment Share on other sites More sharing options...
JudithD Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 Dat ziet er dan ongeveer zo uit: klein stukje geknipt uit mijn plan voor volgend jaar. Je kunt dus ook vervolgteelten erin aanbrengen, als je dan een bepaalde maand kiest om te bekijken, zie je alleen wat in die maand in de tuin staat. In de totale overview zie je dus alles door elkaar heen (zoals nu bij mij het geval) Quote It ain't what you do, it's the way that you do it Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 Ik maak alles in Powerpoint. Je kunt alles op schaal maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 Ook de planning van de moestuin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted September 4, 2016 Author Share Posted September 4, 2016 Thanks maar die grow veg was het niet. Misschien was het inderdaad in PowerPoint oid gemaakt. Er zaten geen prentjes of te veel kleur in. Redelijk minimalistisch en rustig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Ander alternatief is het programma YED. Dat is een voorbeeldje wat je ermee kan. Je kan blokken tot op de mm nauwkeurig ( en makkelijk ) indelen. Dit was mijn eerste draft wat betreft onze moestuin. Dit idee snel in de prullenbak gegooid omdat van de 150m2 er 75m2 bestrating was.. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Ik weet of je deze zoekt, maar het voldoet denk ik aan je beschrijving: https://www.growveg.co.uk/garden-planner-design.aspx . Alle cirkels zijn niet lichtgroen maar afhankelijk van het soort gewas (blad, kool, etc). Mooi eraan vind ik dat je voor een luttel bedrag ook je tuin kunt kopieren naar volgend jaar waarbij de vaste en tweejarigen, alsook de structuur, worden overgenomen. Formaat is zelf in te stellen, etc. Ik gebruik http://gardenplanner.motherearthnews.com/ Dat werkt hetzelfde als de planner van GrowVeg. Je kunt ook met een druk op de knop een lijst van alles wat je nodig hebt aan zaden+planten zoals in je planning staat afdrukken en zelfs direct bestellen bij een aantal UK zadenhandels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roel_v Posted October 4, 2016 Share Posted October 4, 2016 Ik gebruik voor wat ik nu aan het plannen ben (eerder een boomgaard) Sketchup. Daarmee kan je gewoon in meters dingen ingeven, en wat ik nog belangrijker vind, je kan er bomen of muren inzetten en dan precies voor elke dag en tijdstip zien hoe en hoe ver de schaduwen vallen. Zit alleen geen plantdatabase of zo bij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted October 28, 2016 Author Share Posted October 28, 2016 Ja, ik ook sketchup maar ik vond het er in dat ene programma zo netjes uitzien. Kan die post niet meer terugvinden. Was misschien sketchup maar dan gemaakt door iemand die het heel overzichtelijk en samenpassend kon maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guwol Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Ik gebruik ook sketchup.. kan er zeer goed mee werken(al zeg ik het zelf). Maar ik gebruik het voor alles. Heb ook zo mijn interieur getekend thuis, als richtlijn voor de verbouwingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts