Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben wat kleine stukjes met veel gras en soms wat pitrus en dergelijke.

Nu heb ik een sikkel gekocht om dat te maaien. Een zeis leek me wat te groot voor de kleine stukjes, net als een grasmaaier.

Maar hoe gebruik je zo'n sikkel nou eigenlijk het best? Heeft er iemand ervaring mee?

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Hoe leg je dat uit op papier?

Het is een bepaalde slag, een vegende en licht trekkende beweging die je vrij rustig moet maken. Eigenlijk zou je het eens moeten doen met iemand die kan zeisen (sikkelen is dezelfde beweging, maar dan zonder je hele lichaam te gebruiken) die achter je staat en je armen "stuurt"...net als met zwemmen is het een slag die je als je ze kent en wat geoefend hebt niet meer kwijtraakt.....

Als het gras (te) nat is gaat het niet.

Je werkt niet snel en is ook best inspannend, maar je kunt veel preciezer en netter werken dan met een trimmer of maaier.

Zorg voor scherpingsgereedschap bij de hand, want je moet geregeld...om het kwartier of zo.... de scherpte bijwerken (meestal met een speciaal hamertje).

Voorzichtig!!! Je raakt gauw even een lichaamsdeel met het snijvlak of de punt en dat geeft diepe wonden en veel bloed.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 2 weeks later...
  • 4 maanden later ...
Geplaatst:

een wat ouder topic maar geniaal idee. een sikkel!

we hebben een postzegeltje gras maar de grasschaar en ik zijn geen vriendjes. nooit aan een sikkel gedacht. stom want ik kan wel met de zeis overweg

alleen welk type werkt het beste? ik zie ronde maar ook rechte snijbladen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...