Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeiemiddag tuinliefhebbers,

Vanaf volgende lente wil ik in de tuin mijn eigen moestuintje aanleggen.

Experimenteel, zoveel ervaring heb ik nog niet uiteraard.

Reeds wat boeken doorbladerd/gelezen en het is mij duidelijk dat ik voor de winter, liefst in oktober look kan planten/zaaien.

Hoe begin ik hier best aan?

Zaadjes kopen (lees dat dit niet ideaal is)? Stekjes/plantjes kopen (moeilijk te vinden in België)? Of kan ik beter teentjes look de grond inzetten?

Teentjes de grond inzetten lijkt mij de betere optie. Echter stel ik mij de vraag of ik dit met verse look moet doen, of met gedroogde look?

En, moet je de teentjes eerst laten doorschieten/kiemen?

Wat is het verschil tussen gewoon teentjes van in de winkel gekochte lookbollende grond in te steken of bv deze te gebruiken?

https://www.zadenkopenonline.nl/knoflook-planten/knoflook.html

want dit lijken mij ook maar gewoon lookbollen te zijn.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

PS: ik ben een lookliefhebber in de keuken en zou graag verschillende soorten kweken.

Weet iemand waar je online bijvoorbeeld verschillende soorten kan aankopen?

Bijvoorbeeld olifantenlook interesseert mij wel. Waar kun je dit vinden/kopen?

FIjn weekend!

Geplaatst:

Ga eens naar een supermarkt, Delhaize, Colruijt, A.H of ga eens bij je lokale fruit en groenten markten rondneuzen. Daar ligt het plantgoed op je te wachten. Nu nog goede plantknoflook bestellen...? Meestal is goeie look al uitverkocht.

Er wordt nu overal consumptie knoflook aangeboden Ja, ook gewone consumptie knoflook kun je perfect gebruiken om te planten. Nee zaadjes hoef je niet te verwachten van look, met zaadjes gaan enkel de veredelaars mee aan het werk, voor tuinders zijn het de bollen knoflook welke je moet hebben hierin zitten teentjes, deze kun je nu in de herfst planten.

Hoe dit moet ga ik je hier niet uitleggen, ga eens gebruik maken van de zoekfunctie het staat er vol mee over knoflook en Olifantenknoflook.

Hierover is al veel teelt informatie geschreven.

Geplaatst:

Inderdaad zul je een stuk wijzer worden en de antwoorden op je vragen vinden als je de bestaande topics over knoflook eens doorneemt.

De "Hoe staat de knoflook erbij, seizoen .... " zijn ook erg nuttig en informatief.

Bestellen van pootgoed kan bijvoorbeeld bij Leven Van Het Land, ze lijken nog niet alle soorten uitverkocht te hebben.

http://www.levenvanhetland.nl/knoflook.htm

Je kan qua soortkeuze bijvoorbeeld niet alleen op smaak afgaan maar ook op houdbaarheid.

Ik heb nu nog goede knoflook liggen die ik in seizoen 2014/2015 gekweekt heb.

En op deze site (voormalig De Knoflooksite) ook veel interessants te vinden over knoflook, vooral over welke variëteiten er zijn en wat voor eigenschappen (zoals bewaarbaarheid) die hebben.

http://www.eemlook.nl/hoe-groeit-een-knoflook/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...