Geplaatst: 28 februari 20178 j Ik heb plantjes alleen door het buurvrouw gedoe heb ik ze van de week opgegraven en zolang in een pot gedaan dus als ze dat hebben overleefd komt het goed.
Geplaatst: 1 maart 20178 j Auteur Zijn sterke plantjes en ik geef ze graag een plek bij die witte (Jet Trail , Chaenomeles Superba) die ik in het najaar kreeg van je. Zijn het er een stuk of vier ?
Geplaatst: 2 maart 20178 j de soort weet ik niet heb ze ooit gekregen of stekjes van gemaakt weet ik al niet meer?
Geplaatst: 3 maart 20178 j Oehoe, die Mirthe zou wel heeeel leuk zijn...Ik heb een witte vlinderstruik, die zou ik dan alsnog moeten stekken, weet niet of dat nog lukt voor april, maar ga mijn best doen.. kijk ook even bij mijn ruillijstje volgende week
Geplaatst: 3 maart 20178 j Auteur @ Bouwvrouwe: ik ga je lijstje volgen. Tot nu toe lijken de meeste stekken Mirte Ungi de overwintering op zolder overleefd te hebben, maar het blad verwerkt niet snel dus het is nog te vroeg om te bepalen of het een succes geweest is. Zo ja dan kan jij in oktober de lievelingsbes van Queen Victoria proeven. Zij liet die in Devon kweken en per stoomtrein aanvoeren. Mijn moederplanten hebben wel een grote tik gehad deze winter... zeker 40% van het blad is door vorst beschadigd helaas. Had eerder en ook op een handigere manier de boel met fleece moeten afdekken.
Geplaatst: 3 maart 20178 j Auteur @ Erny EN @ Appelvrouw Jullie hebben beiden belangstelling voor de clematissen. Appelvrouw wil graag een violette, kleine enkelbloemige zodat zij denk ik het meest geholpen is met de Etoile de Violet. De rest zijn grootbloemig n.l. Erny wil het liefst Aubergine. Ik zet hieronder de foto's van zes van de clematissen. Als jullie er nu elk twee mogen uitkiezen... en onderlinge overleggen wie welke neemt... komen jullie er dan uit?
Geplaatst: 6 maart 20178 j Etoile de violette en die daar links van vind ik beide leuk. Wat vind jij Erny? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 maart 20178 j Zou ik misschien ook een stekje van de mirte mogen (ovb natuurlijk ). Ik weet niet of er een vijg over is, zo ja dan heel graag! Enne... een rode vuurdoorn zou ook zeer welkom zijn. Mits je nog op zoek bent naar "normale" tomaatjes heb ik nog wel het e.e.a. voor je, o.a. Red Robin en varenblad minitomaatjes, de rest is nog even afhankelijk van wat er op komt (o.a. Mom's paste, Dulcia, Outdoor Girl, Balkonstar)Ook heb ik nog Cosmos sulphureus (oranje-tinten) in de aanbieding. Wellicht zie je nog iets anders interessants op mijn lijstje. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 13 maart 20178 j Auteur Aangeboden met haal&brengservice: http://www.fruitbomen.net en Vreeken (http://www.vreeken.nl). Ik beloof de volgende keer goed uitgerust te zijn wanneer ik langs Vreeken ga, zodat ik dit keer alles meeneem dat gewenst is (nogmaals sorry Kibas). 13 maart 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 13 maart 20178 j Auteur Gevraagd een groot formaat Thee-ei dat niet na 3x gebruiken niet meer open te schroeven is.
Geplaatst: 14 maart 20178 j Ik heb misschien wel een zaailing tomatillo voor je. Er zijn er nu 2 opgekomen en ik heb maar plaats voor 1. Zijn nu nog ienieminie, maar als het verder goed gaat neem ik er 1 voor je mee.
Geplaatst: 14 maart 20178 j Dan zoek je zoiets, dat gaat met een schuifje Ik ga volgende week eerst bij Krijn Spaan kijken of hijde kweepeertjes heeft die ik wil hebben, anders kom ik nog even terug op je ophaalservice... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 maart 20178 j Wanneer wil je naar Vreeken gaan Vincent?Hier is aanstaande zondag de Groenmoesmarkt daar wou ik eigenlijk ook even kijken word mijn Vreeken lijstje misschien korter En ik heb niet echt een thee ei maar wel een porseleinen daar kan ook meer in.Die zet je dan in je beker doet de thee erin en dan giet je daar water overheen laten trekken en je haalt dat porseleinen ding eruit zodat de thee overblijft. Hele fijne dingen gaan wel door de gaatjes die zijn nu eenmaal groter dan bij die metalen.Kan zijn dat er nog ergens een andere ligt maar die moet ik zoeken, kom ik nog op terug.
Geplaatst: 14 maart 20178 j Auteur @Angela. Ik zou donderdag al naar Vreeken kunnen gaan , maar het wordt over twee-drie weken. B.v. de donderdag voor de MTFD dus je hebt nog tijd. Dat porceleinen thee ei klinkt veel belovend. Dat metalen ding met klemmen ken ik ook wel van de Action (kost bijna niets) maar vind het ook maar onhandige dingen. Dus porcelein klinkt goed.
Geplaatst: 14 maart 20178 j Auteur Ik heb misschien wel een zaailing tomatillo voor je. Er zijn er nu 2 opgekomen en ik heb maar plaats voor 1. Zijn nu nog ienieminie, maar als het verder goed gaat neem ik er 1 voor je mee. Ah toevallig eergisteren zelf gezaaid (kwam opeens zaden van Kibas tegen van de paarse variant), maar ik volg de gezondheid van jouw zaailing op de voet.
Geplaatst: 14 maart 20178 j Auteur Dan zoek je zoiets, dat gaat met een schuifje Ik ga volgende week eerst bij Krijn Spaan kijken of hijde kweepeertjes heeft die ik wil hebben, anders kom ik nog even terug op je ophaalservice... Prima. Boskoop is 14km en ik ga vaak genoeg die kant op, dus een lastminute bestelling bij Fruitbomen.net gaat wel lukken.
Geplaatst: 14 maart 20178 j Ik breng dat porseleinen bakje voor je mee er zit ook een deksel op zodat je thee niet afkoelt terwijl hij trekt. Ik las vandaag dit stukje: http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/peen-in-alle-kleuren/is misschien ook interessant voor je?
Geplaatst: 14 maart 20178 j Ik heb misschien wel een zaailing tomatillo voor je. Er zijn er nu 2 opgekomen en ik heb maar plaats voor 1. Zijn nu nog ienieminie, maar als het verder goed gaat neem ik er 1 voor je mee. Ah toevallig eergisteren zelf gezaaid (kwam opeens zaden van Kibas tegen van de paarse variant), maar ik volg de gezondheid van jouw zaailing op de voet. Ah , dat is super. Wist niet dat er een paarse variant was. Als ze het bij jou goed doen en de mijne ook, wil je dan een zaailing ruilen?
Geplaatst: 14 maart 20178 j Zou ik misschien ook een stekje van de mirte mogen (ovb natuurlijk ). Ik weet niet of er een vijg over is, zo ja dan heel graag! Enne... een rode vuurdoorn zou ook zeer welkom zijn. Mits je nog op zoek bent naar "normale" tomaatjes heb ik nog wel het e.e.a. voor je, o.a. Red Robin en varenblad minitomaatjes, de rest is nog even afhankelijk van wat er op komt (o.a. Mom's paste, Dulcia, Outdoor Girl, Balkonstar)Ook heb ik nog Cosmos sulphureus (oranje-tinten) in de aanbieding. Wellicht zie je nog iets anders interessants op mijn lijstje. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 14 maart 20178 j Auteur SuusP: Mirte (ovb), Rode Vuurdoorn (soort naam zoek ik nog op) gereserveerd voor je. Ruil komen wij altijd uit. Denk aan de Cosmea, of een tomaat (moet de soorten nog op zoeken ). Edit: de Rode Vuurdoorn heet "Red Column" 17 maart 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 14 maart 20178 j Auteur @ Wortel. Tomatillo ruilen, prima. Zaad zou goed zijn tot 2018 en heb er vier gezaaid dus wie weet lukt het.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.