altijdfijnopdetuin Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Sinds 2 minuten lid van 't "Moestuinforum". Spannend hoor!Zal me binnenkort introduceren op "ons" forum. Ben op zoek naar een ent van het oude appelsoort "Rode van Boskoop". Misschien is er wel iemand in de buurt die een boom heeft staan. Tot horens.Groet,Teuni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Dag teuni Daar is bij een goede boomkwekerij prima aan te komen in deze tijd van het jaar. Maar waarom deze relatief lastig te verbouwen appel er zijn ook andere goede rassen. Die minder ziekte gevoelig zijn. Bv bramly, rote bepslich of lunterse piplin. Bij rode van Boskoop heb je een bestuiver nodig bv James grieve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 en hij is lastig in toom te houden, groeit als een wilde: maar als je wilt kan ik wel aan wat takjes komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
altijdfijnopdetuin Posted December 11, 2016 Author Share Posted December 11, 2016 Hallo Rob,Leuk dat je een reactie geeft. Ben net lid, er kan maar 1 persoon de eerste reactie geven. Inderdaad een grote boom. De oplossing daarvoor is een enting op een onderstam met een groeikracht van 30 - 50 %. De boom blijft dan een stuk kleiner. De ent geeft echter wel de appel die je wilt.Hoewel ik nog geen beslag heb kunnen leggen op de juiste onderstam zou ik wel alvast een ent willen hebben. Hoe kunnen we dit regelen?Hoor van je.Groetjes,Teuni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 ik kan wat takjes bij een kennis krijgen, die zien we binnenkortik kan ze opsturen, doe maar even een pb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts