Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het blad oogst je door het dicht bij de grond af te snijden (niet te dicht), de plant groeit dan nog door. Mocht je alleen de stelen willen gebruiken dan kun je het beste de hele plant rooien.

Wij gebruiken zowel het blad als de steel. Beide kun je roerbakken bij/door je zelfgemaakte nasi ofzo. Blad kan ook goed rauw worden gegeten, als sla of in combinatie met andere slasoorten. Of je maakt er stampot rauwe warmoes van (ipv rauwe andijvie). Je kan er ook een quiche van maken, neem een recept voor spinazie taart en vervang de spinazie door warmoes. De stelen heb ik nog niet rauw gegeten maar wie weet is het heerlijk.

Ik heb ook warmoes, maar een klein veldje maar enorme bossen groen. Behalve dat ik de bladeren vers gebruik voor vanalles en nog wat, oogst ik ook om in te vriezen. Ik oogst de bladeren (met een stuk steel), snij de stukjes steel eraf en dan blancheer ik blad en steel apart. Beide vries ik vervolgens in om later weer iets heerlijks van te maken.

123p6l356231371156410.jpg

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
Een dag later is het eigenlijk al niet meer zo goed...

Stampot zal toch nog wel gaan?

Ik vind het vooral roergebakken erg lekker. Doet het goed met knoflook!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Als semi-bejaarde dan 'ons' ouderwetse snijbietrecept:

Gewoon koken, fijnsnijden en aanmaken met maizena en azijn (tegen de grondsmaak). Wat zout en nootmuskaat. Smullen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...