Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn zoon volgt een koolhydraatarm afval menu, 1 keer per week bak ik pastinaak frietjes voor hem. Weten jullie of dit in nederland ook te kweken is?

Geplaatst:

Ja hoor, dat kan prima hier, je kunt ze wel beschouwen als een soort van wortels. Kan dus gewoon buiten ook.

Geplaatst:

Ik kweek elk jaar pastinaak (White Gem via Zaadhandel Van der Wal) op zandgrond met veel succes.

De kweek is eenvoudig, maar je moet letten op een aantal zaken:

Elk jaar nieuw zaad kopen i.v.m. beperkte kiemkrachtduur

Na zaaien vochtig houden; Ik leg er zelf een worteldoekje over en kijk regelmatig of de kiemplantjes boven komen (dan eraf halen)

Pastinaak is een goede bron van complexe koolhydraten (zetmeel), maar ik zie idd. dat pastinaak voor afvallen een goed alternatief is voor aardappel patatjes. Ik minder zelf ook met brood, dat helpt ook zoals blijkt uit onderstaande lijst.

THE STARCH CONTENT OF FOODS expressed as g/100g of food:

Parsnip (raw) 6.2

New potatoes (average, raw) 14.8

Brown bread (average) 41.3

Succes

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt Roeier en Oscar, Claudia zoals Oscar al zei, is pastinaak een goed alternatief voor aardappel, mijn zoon moet heeel veeel afvallen, en is in een half jaar al 30 kilo afgevallen, zijn dieet is koolhydraat arm, 1 keer per week patat maakt dat het leuk blijft, en daar mag dan echte mayo bij.

Geplaatst:

Pastinaak werd in onze streken geïntroduceerd door de Romeinen.

En werd door hen hier reeds veelvuldig gekweekt.

Geplaatst:
  • Auteur

Hoi deerhounder, ik lees dat je in Flobecq woont, waar is dat?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik wil naast pastinaak ook knolsederij kweken, heeft iemand hier verstand van ?

Geplaatst:

Flobecq is een faciliteiten gemeente, in Wallonie, tussen Geraardsbergen en Brakel.

Pays des Collines = Heuvelland/Vlaamse Ardennen

Geplaatst:
Ik wil naast pastinaak ook knolsederij kweken, heeft iemand hier verstand van ?

Zoekfunctie rechtsboven even gebruiken en "knolselderij" intypen.........krijg je een hele lijst met tips, ervaringen en wetenswaardigheden

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ter plaatse zaaien en uitdunnen of om de zoveel cm een zaadje leggen.

Bij verplanten van de zaailingen krijg je knollen en geen pennen/ lange wortels , wat de bedoeling is

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic