Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eigenlijk wil ik die paardenbloemen wijn toch wel eens maken, alleen het handmatig plukken van een emmer bloemetjes zie ik niet zo zitten.

Dus maar eens bekeken of het mss anders kan ?

Het is een soort kam geworden, en er komt nog een mes aan de onderzijde, die hopelijk de steeltjes afsnijd, net onder de kroontjes.

IMG370397541492122131.JPG

Gr, Erwin

Geplaatst:

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Voor grote hoeveelheden is dat wel leuk..misschien.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als ik paardenbloemen pluk dan neem ik de ene wel, en die ernaast staat niet, afhankelijk van hoe open de bloem staat. En ik schud meteen de beestjes eruit. Lijkt me dat je met deze pluk tocheen naronde krijgt.

Dan ga ik gewoon lekker zitten met mijn krukje in het veld en geniet van de geur, de kleur en de vogeltjes tijdens de pluk.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De bedoeling is om 10 liter bloemen te verzamelen, maar wegens rugklachten kan ik dit niet bukkend doen.

Sorteren doe ik dus liever zittend aan een tafel.

Het wordt dus 20 liter.

De gisten zijn inmiddels al in huis, 1 van Kitzinger, de Haut Sauternes, 2 de Levure Bayanus, die gaat tot 17 percent ,

en verse bakkersgist heb ik altijd.

Wat is de beste keuze ?

Gr, Erwin

Geplaatst:

Als je niet kan bukken is het vast een topkam

Welke gist is afhankelijk van welk recept je uit wilt gaan..ik volg het Franse recept met de wat zoetere pissenlit...met bakkers gist.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...