Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

IMG_0819.JPG?dl=1

Deze bloemkolen (all year round) in Feb. thuis gezaaid en in maart verpot en in de kas gezet. de bedoeling was om ze in de volle grond te zetten maar dat is er even niet van gekomen.

nu nog in de open lucht of in (grotere) pot in de kas laten? gezien het temperatuur verschil. groeistilstand = boorders ?

wat zouden jullie doen?

cheers

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Ik ben geen kolenexpert maar zou ze gewoon lekker in de grond zetten binnenkort. Misschien even een paar daagjes buiten de kas (en 's nachts eventueel weer binnen) zetten om de shock te verzachten?

Geplaatst:

Volgens mij kun je bloemkool gewoon in de grond zetten , het zal wel niet hard meer gaan vriezen lijkt (iets wat bloemkool niet erg leuk vindt) een nachtvorstje lijkt me geen probleem je moet ze ook niet echt gaan verwennen ......

Geplaatst:

Bloemkool houdt niet echt van verhuizen....Maar goed. Je moet wel de huidige pot is te klein.

Ik zou kiezen voor de kas. Direct in een andere pot levert de minste verhuisschade op denk ik, anders ga je er toch weer mee slepen.

Is dit weeuwenteelt? Mijn ervaring is dat ze het in de kas gewoon beter doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...