Sommelier Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Ik heb een flinke pergola. Ding was goedkoop, maar heeft nauwelijks een functie. Nou wil ik daar met folie een kas van maken. Er zit alleen een goed en stevig metalen dak van golfplaten op en dat wil ik eigenlijk behouden. Mijn vraag is, kan je een bruikbare kas maken als het dak geen licht doorlaat? Het bouwsel is 2.50 breed, 2,50 hoog, 150 diep en staat op een zonnige plek. Quote
Jeroen76 Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Lijkt mij onbruikbaar als kas? Planten zullen naar het licht groeien en dus naar de zijkanten. Zou dus toch die platen vervangen voor lichtdoorlatende Quote
Sommelier Geplaatst: 21 mei 2017 Auteur Geplaatst: 21 mei 2017 Licht en warmte zijn van belang. Maar veel licht is dus ook echt nodig? Quote
Bit Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 We hebben een info-topic over 'licht-behoefte' . wél veel leeswerk even, maja. : licht-lichtbehoefte-t12172.html Denk wel goed te gebruiken als vroege koude kas, voor 1e fase groei en vroege voorjaar, maar zodra planten groter worden zullen ze toch naar buiten moeten in het volle licht. Dus nee, niet jaarrond. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.