Wims Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Op dit moment komen elke morgen honderden kevers in de tuin en vliegen en landen op het gras en in de fruitbomen. Het resulaat is leeggevreten bladeren van de kerseboompjes.. Ik heb al wat gespoten, maar dat helpt niet.Tegen de middag, als het gras droog is en het warm wordt, zijn ze weer weg.Wette iemand wat voor soort kever het is? Ze hebben bruinachtige vleugels.En wat is er tegen te doen? Quote
aalterse-willy Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Junikevers. Het lijken wel mini meikevers hee alleen wat donkerder. Hun larven, elk wijfje legt honderden eitjes, zullen volgend jaar uw gazon van onder uit kapot vreten. Van die engerlingen krijgt ge bruine vlekken dood gras. Zoveel mogelijk met een netje vangen is nu de enige remedie. . Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Ik denk dat het de rozenkever/johanneskever is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Johanneskever Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
windindewilgen Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Hoe groot zijn ze?Hier heb ik last van elzenhaantjes, maar die zijn max0,5 a 0,75centimeter. En hebben een prachtige metaal glans. Als je dat zo wil zien. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
speets Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Beste wind, klik dan even op die link ! Daar staat hoe groot ze zijn... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Ik denk dat Windindewilgen wil weten hoe groot die van Wims zijn? Ervanuitgaande dat het niet de kevers zijn waar ik een link van deelde? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 O ja, dat kan ook Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.