Geplaatst: 21 uren geleden21 u Die lukte mij vorig jaar niet. In een pot zeg je. Geen last van slakken gehad, of heb je die goed afgeschermd? @peulenschil
Geplaatst: 4 uren geleden4 u @Petrasmoestuin , soms zaai ik ze voor in potjes. Die gaan dan in een pot of vak van MM.S avonds op slakkenjacht en mijn potten stonden op een pallet met daarop een zeil. Proberen dat die pallet vrij staat dat wel. Mijn vader had vroeger ook een volkstuin.Groente ging eerst altijd in een teil met zoutwater en daarna dreven de slakken dan naar boven. Volgens mij werd dat ook gedaan met groente van de groenteboer want die volkstuin kan ik mij niet herinneren. Natuurlijk houdt zo n plant wel lang een vak bezet. Maar voor mij zeker de moeite waard. 🌱😃🌱
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Slakken zal meevallen denk ik. Ik heb bakken met onderzetters waar water in komt. Die slakken komen dan niet snel mijn bakken in als ik ze daarin zet. Alleen de vlinders nog, die bedoelde ik. ik had ook last van rupsen en ik moet ze elke dag 2 x bekijken. @peulenschil En dat in een teil met zoutwater, jij bedoelt dat waarschijnlijk als je hem geoogst hebt? Dan leg ik altijd alle groente even in de baking soda.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Dat klopt, veel rupsen van koolwitjes.Grote bladeren kunnen wel wat hebben.Hier ook regelmatig controleren hoor.Zolang het lijf dat toestaat. 🌱😉🌱En natuurlijk luizen.🌱 😬Mijn zus zegt dat slakken gewoon in de vijver zitten. 🌱🤔🌱 2 uren geleden2 u aangepast door peulenschil
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 28 minuten geleden, peulenschil zei:dat slakken gewoon in de vijver zittenMijn ervaring is dat ze niet tegen de bakken aan klimmen van 33 cm hoog. Eerst zijn ze dan al verdronken in de opvangbak. Ik zal zorgen dat er altijd genoeg water in staat, dus regelmatig schoon spuiten van modder en blad.Ja mijn lijf wil ook niet altijd meer hoor. En de kas ga ik ook niet steeds weer dichtritsen als er kolen staan. Dus moet af en toe ook maar even slikken. Want de kleintjes komen overal tussendoor.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.