Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De zaden-carrousel 1e ronde (Deelname? Zie 1e bericht)

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Zojuist de envelop in de brievenbus gedaan, dus maandag of dinsdag moet 'ie bij in de bus liggen Dennis. Ik heb m'n best gedaan om er een paar leuke dingen in te stoppen en samen met de zaden van Jorieke is het al een behoorlijk pakket geworden.

Dus hopelijk zit er wat bij voor je, en natuurlijk ook voor de volgenden die hem krijgen.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Is t misschien ook handig, dat als je weinig zaden hebt om toe te voegen maar wel een paar kunt gebruiken, je er wat extra postzegels mee kunt verzenden? Het is even een idee als je weinig bij te dragen hebt maar toch graag mee wilt doen.

Of een paar receptjes, leuke artikelen uit bladen...

Good things come in small packages

Geplaatst:

De enveloppe is vandaag aangekomen. Er zitten al best veel zaden in! Niet alleen groente's maar ook wat bloemen en zelfs een zakje met cactus zaad .

Ik zal strakst nog wat zaadzakjes uitprinten zodat ik daar weer zaad in kan doen.

Morgen zal ik hem naar Helly sturen.

En gaat de enveloppe als hij naar iedereen is geweest nog een keertje rond? Het lijkt me heeel leuk om te kijken hoeveel er dan in de enveloppe zit.

Geplaatst:

Er is nog een optie dat ik m verstuur naar Jim en dat die m dan naar Hans verstuurd. Er zijn altijd Hollanders die niet te veel aan postzegels willen uitgeven

Dennis, of je maakt de envelop een stukje groter of neemt een nog grotere. Ik krijg wel s artikelen via Marktplaats binnen dat ik denk hoe is t mogelijk dat dat nog met een gewone postzegel rond word gestuurd

Zal ik dan maar veel zaden eruit halen en er postzegels voor in de plaats sturen? Kan Hans die gebruiken

Geplaatst:

En ohja moeten we nu niet een vast lijstje maken?

Want anders wordt het niet echt overzichtelijk, misschien een apart topic maken met het lijstje?

Geplaatst:

Of gewoon het lijstje in de 1e post neer zetten en af en toe updaten als dat nodig mocht zijn.

Ben heel benieuwd wat mijn kant op gaat komen Dennis

Wat is eigenlijk anders aan Wieringer erwt?

Geplaatst:

De enveloppe zit in de brievenbus op naar Helly.

Geplaatst:

Ik heb gisteren samen met zoonlief en een vriendin die wel s mee eet uit de tuin nieuwe zaadzakjes in elkaar geknutseld. Het was me een kleurrijk werkje en veel schrijfwerk maar we zijn er klaar mee. Konden op t laatst geen zaadje of zakje meer zien

Ik stuur niet mijn eigen zadenzakjes mee omdat er A. nog veel te veel zaden in zitten, B. er weinig bijzonders op t zaadzakje aan info staat (bijna allemaal t zelfde en geen latijnse benamingen) en C. er ook dus ook geen leuke foto van de groente op staat. Ofwel t draagt weinig bij (voorgangers hebben ook 'knutselzakjes' meegestuurd).

Hier en daar heb ik van bijv. de tomatenrassen een aantal zaden uit gehaald. Zoon wou graag van de aardbeien wat zaden dus die gaan we ook proberen. Heeft hij ook wat te doen volgend jaar. En wat bloemzaden voor m'n vriendin voor t meehelpen.

Heb genoeg aan zaden achter gelaten in de vernieuwde envelop voor meerdere mensen. Wel een beetje meer standaard zaden want dit is pas t eerste jaar dat ik ben begonnen. Benieuwd wat Jim en anderen van mijn bijdrage vinden. De namen staan netjes op de zakjes, dus je kunt zien waar t vandaan komt.

Iemand nog ideeën wat ik er verder in zou kunnen stoppen? Scans uit kruidenboeken ofzo?

Edit: inmiddels is de envelop onderweg naar Jim!

Geplaatst:
  • Auteur
Lisa, waar heb je die zaadzakjes incl. de regeltjes vandaan? Kan m hier op t forum niet vinden

Die heb ik samen met m'n vriend in elkaar geflanst. De originele zakjes waren ook goed maar er ontbraken een paar dingen die ik er wel op wilde hebben. En ik vind het vreselijk als je tekst ernaast, eronder, ergens doorheen etc. moet schrijven. Dan wordt het echt een zooitje als ik dat doe. Dus vandaar dat we er een eigen versie van gemaakt hebben.

Je kan hem hieronder downloaden.

http://www.hansdijkman.nl/zaadzakje.pdf

Geplaatst:
  • Auteur
Waar is de prei uit het orgineel gebleven Ziet er goed uit Lisa!

Sorry, de prei is gesneuveld voor een groter doel..., namelijk meer schrijfruimte. Maar ik heb de rest laten zitten dus de schade is beperkt gebleven.

In de eerste post van mij heb ik zojuist een klein overzichtje gezet naar wie de envelop tot nu toe is gestuurd. Als we af en toe zoiets bijhouden dan komt het wel goed denk ik. En dan hoef je ook niet hele topic van voor naar achteren te bladeren om achter de volgorde te komen.

Daaronder staan de namen van iedereen die hebben aangegeven dat ze mee willen doen. Als ik iemand vergeten ben (of onterecht heb neergezet) of als je mee wilt doen, laat het aub horen, dan zet ik je naam erbij.

Geplaatst:

Je kunt mij (Jos)er ook bijzetten Lisa. Ergens achteraan want we hebben nog alle tijd voor het nieuwe seizoen.

Geplaatst:
Je kunt mij (Jos)er ook bijzetten Lisa. Ergens achteraan want we hebben nog alle tijd voor het nieuwe seizoen.

Voor mij geld hetzelfde, vraagteken mag weg. Maar net als Jos mag je mij wat later op de lijst zetten.

Geplaatst:
  • Auteur

De eerste post is weer aangepast. Ik heb jullie (Frank en Jos) later op de lijst gezet.

Het was niet de bedoeling om de volgorde al definitief vast te stellen, maar de lijst kan natuurlijk wel als richtlijn gebruikt worden.

Geplaatst:

Rommert, het is natuurlijk leuk als er wat ingestopt wordt.

Mijn ervaring is echter dat er op een bepaald moment zoveel in zit dat het niet erg is dat er alleen wat uitgehaald wordt. Zo'n ding wordt best zwaar.

En volgend jaar heb jij misschien wat over waar je andere mensen weer een plezier mee kunt doen.

Geplaatst:

Wie heeft nu het liefste de envelop/doos?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Koert wil jij hem nu?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

ja had jim gevraagd maar ik hoef hem nog niet hoor als iemand anders wil is best.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ja, ik wil me ook graag aanmelden!!!

Voor het opschonen zou je ook kunnen afspreken dat iedereen een data zet op het zakje zaadjes die je erin hebt gedaan. Dan kan je bv als iets er 2 maanden inzit eruit kunnen halen ofzo.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

Als dat dan nog past

De doos zit echt tjokvol met heel veel verschillende zaden dus als je daar een stek bij kan krijgen dan mag dat een pluimpje opbrengen

Geplaatst:

mag ik me ook nog aanmelden?

ik kan zowel naar NL als BE versturen en verstuurd krijgen, DE is ook mogelijk...

Geplaatst:
Als dat dan nog past

De doos zit echt tjokvol met heel veel verschillende zaden dus als je daar een stek bij kan krijgen dan mag dat een pluimpje opbrengen

En ik ga d'r niks uithalen ook. Ik kan geen zaden meer zien

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Lijkt me leuk, als ik mee mag doen... groetjes Wout. Prima idee !

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb weer wat namen aan het lijstje toegevoegd in de eerste post.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.