Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In tegenstelling tot de rest van mijn tuin, doen de druiven het extreem uitbundig. Nu de eerste druiven beginnen te rijpen, vraag ik me af wat ik in hemelsnaam met al die druiven moet doen. De pergola hangt helemaal vol. Iemand lekkere tips?

4ba53a55f21a504cfcba881e0e18cffe.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Sap van maken d.m.v. een sap centrifuge? Of nog een stapje hoger...zelf wijn maken! Maar daar komt wel het nodige bij kijken natuurlijk...

Geplaatst:

Grinnik van mij wel hoor! Maar we hebben een heel goede sapcentrifuge. Sap komt er zeker. Wijn maken die ook nog lekker smaakt, lijkt me verschrikkelijk moeilijk...

Mooie tros heb je trouwens in je avatar!

Geplaatst:

Ik zou die mooie druiven afschermen tegen wespen, als die erin beginnen prikken, is er geen houden meer aan.

Heb het in andere jaren meegemaakt, dat zij de druiven "overnemen".

Geplaatst:

O nee, ik vind wespen best eng... beetje een fobie vrees ik. Ik ben dan ook erg onder de indruk van het wespennestavontuur die ergens op het forum staat...

de druiven beschermen, check.

Kan ik nog wat anders dan sap ermee maken?

Ik bedenk me dat 1 x druiven ingemaakt met kruiden in rode wijn. Dat zou lekker moeten smaken bij wild. Ik vond het wel ok, maar niet echt de moeite waard... misschien zou je zoiets juist voor stoofvlees moeten gebruiken? Iemand nog inspiratie voor druiven toevallig?

Groene groetjes!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik doe eigenlijk gewoon druiven in een pan met een bodempje water, kapot laten koken beetjes kneuzen om te helpen als ik vind dat ik genoeg sap heb, dan laat ik ze uitlekken in een doek. (Je kunt ze natuurlijk ook ontsappen in een machine)

Daarna sap opkoken en geleisuiker toevoegen.

Ik doe er verder niets bij vind het zo het lekkerst.

• Like 1
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Geïnspireerd geraakt door alle druiven varianten die manlief en ik hebben gemaakt en zelf wat bedacht voor restant druiven. Ik heb gisteren het laatste kilootje druiven gebruikt om niet op te eten, maar een saus te maken.

Druiven met 5-spice, gemberpoeder, steranijs, kaneelstokje, kardemom op het vuur gezet met een klein scheutje water. Alles laten kapotkoken. Toen gezeefd en in een potje gedaan.

Gaat heerlijk smaken met een lamshaasje of hele kip uit de oven. Echt nu al zoooon zin in! Het is zo geurig en lekker!!! Dat ga ik vaker doen.

• Like 1
  • 6 years later...
Geplaatst:

Ow wat goed dat ik hier heb genoteerd hoe ik die druivensaus had gemaakt. Die was echt heel lekker. Zo dus. Mooi dat ik dat nu weer weet

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...