Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2017 Auteur Geplaatst: 21 september 2017 Zou dat willen? Met een hamer? Het is dan wel hard, maar niet brokkelig ofzo. Nou ja, ik zal eens wat proberen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 21 september 2017 Geplaatst: 21 september 2017 Ja gewoon grof geweld toepassen... Als men het verwerkt zie je er toch niets meer van en het moet toch stuk.... Brokken zijn gemakkelijk hanteerbaarder...denk ik Quote
henkg Geplaatst: 21 september 2017 Geplaatst: 21 september 2017 Hier nog een stuurman die aan wal staat: Als je nou eens de warme was uitgiet in een platte vlakke bak (metalen ovenbak of zo?) en daarna, als het half gestold is, er diepe strepen (voren) in trekt met een mes (dat eerst strak omwikkelen met huishoudfolie?) dat zou je misschien mooie breuklijnen kunnen krijgen, zoals bij een chocolade tablet. Dat bakblik is misschien na 2 a 3x in de vaatwasser weer schoon. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2017 Auteur Geplaatst: 21 september 2017 De pietlut in mij heeft er toch 'mooie' taartpuntjes van gesneden na opwarmen. Wees maar niet bang, ik ga vast nog meerdere punten raspen en kapot meppen voordat ik ze zelf ga gebruiken. Als de geïnteresseerden even opzoeken/berekenen wat ze nodig hebben aan grammen? De punten wegen zo'n 120 tot een kleine 200 gram per stuk. Dus als je weet wat je nodig hebt dan meet ik dat ruim voor je af Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 21 september 2017 Geplaatst: 21 september 2017 Ja, dat past ook beter bij jou dan erop slaan Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Nat74 Geplaatst: 21 september 2017 Geplaatst: 21 september 2017 De was ziet er goed uit Jorieke! Ik gebruik bijenwasdoeken ipv plastic. Ik heb een tijd terug geprobeerd ze zelf te maken met korrels maar het was niet echt goed gelukt. Had een recept uit een boek maar ik zal het via de link van speets eens proberen.Zou het verschil uitmaken tussen deze was of de witte korrels? Quote
Gwen Geplaatst: 21 september 2017 Geplaatst: 21 september 2017 Ha, Zo te zien heb je echt een boel. Wat wil je ervoor hebben? Over de korrels: Witte korrels moet paraffine zijn geweest. Bijenwas die zuiver is heeft altijd een gele kleur. Gwen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 september 2017 Auteur Geplaatst: 22 september 2017 De punten zijn blijkbaar nog heel iets ingedroogd tijdens het afkoelen, en dus iets lichter geworden. Ik heb de gewichten aangepast in mijn vorige bericht hier. Wat ik er voor terug wil? Tja, verzin maar iets leuks Liever geen potten inmaak (zoals jam of zoetzuur), aangezien ik daar zelf al teveel van maak Hebben jullie favoriete recepten voor die balsems en smeerseltjes enzo? Misschien valt er dan wat te ruilen aan andere ingrediënten die jullie daarvoor al in huis hebben? Dar kan ik ook eens wat proberen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 22 september 2017 Geplaatst: 22 september 2017 Als je wilt heb ik een klein flesje calendula/olie te ruil voor je. Het is maar ongeveer 50 ml, want de andere 50 ml wil ik zelf gebruiken.Het is wel mooie sterke olie, van olijfolie en goudsbloemen uit de Pyreneeën. Je zou de olie kunen gebruiken om zalf-creme mee te maken maar ik moet zelf nog uitzoeken hoe Wil je iets anders zoek ik nog even door. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 22 september 2017 Auteur Geplaatst: 22 september 2017 Ik ben dan wel benieuwd naar hoe ja. Maar het klinkt top Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gwen Geplaatst: 22 september 2017 Geplaatst: 22 september 2017 Ha, Potjes mt inhoud zou el het laatste in mij opkomen Heb nog wel kruiden en met name specerijen in vrij grote hoeveelheden met hoge korting kunnen kopen ergens. Is dat iets? En rijst? Gwen Quote
Ciska Geplaatst: 23 september 2017 Geplaatst: 23 september 2017 Hey Hey,Heb je al iets van etherische oliën om smeersels eventueel een lekker luchtje te geven? welke geur vind je dan lekker? Ik heb hier staan, lavendel, pepermunt, eucalyptus en kamfer...maar luchtje naar keuze mag natuurlijk ook. Ik heb eens een druilige zondagmiddag gebruikt voor het experimenteren met het zelf maken van verkoudsheidsbalsem... er zijn er nog 3 potjes over inmiddels..daar een potje van mag ook? Misschien een nieuw topic, hoe je smeersels maakt? Lipbalsems, verkoudheidsbalsem, handencreme of iets dergelijks? Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2017 Geplaatst: 23 september 2017 Goed idee! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Wortel Geplaatst: 7 oktober 2017 Geplaatst: 7 oktober 2017 Ik zou wel ongeveer 50gr willen. Wil je dat ruilen tegen dezelfde hoeveelheid cacao boter? Wil er lippenbalsem van maken. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2017 Het wordt een wat groter stuk Wortel, ik zal eens even wat gaan wegen en verpakken ook. Ik heb nog genoeg, dus tegen cacaoboter is helemaal goed Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gwen Geplaatst: 8 oktober 2017 Geplaatst: 8 oktober 2017 Hi Jorieke, Bij herlezen over wat we hadden afgesproken kan ik de berichten niet meer vinden. Zijn denk ik in cyberspace belandt. Wat zou je in return voor twee stukken willen? Gwen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2017 Gwen; we hadden contact via PB, dus daar kan je de berichten vinden Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 8 oktober 2017 Geplaatst: 8 oktober 2017 Leuk! Zal het opschtijven voor de 15e Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 oktober 2017 Geplaatst: 8 oktober 2017 Top Jorieke. Ik wil ook wel wat om een wasdoekzak te maken. Denk ik, Speets kan je recept geven hoe je dat doet?Ik zou ook graag nog iets erbij willen voor de zalfmakerij. Maar als je niet genoeg hebt, dan is een klein stukje ook goed, ik kan hier volgend jaar ook wel eens aan vuile bijenwas komen van de dorpsimker. Die sprak ik laatst en ze vertelde dat ze het nooit oogste..nu stonden we bij de kassa van de supermarkt dus het werd geen uitgebreid gesprek maar wanneer wordt bijenwas eigenlijk geoogst? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 8 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2017 Ik neem aan dat ze dat oogsten als ze ook de honing gaan slingeren? Ik weet het niet zeker hoor Ik heb genoeg stukken bijenwas, ik PB je wel even over wat voor een stukken ik heb verpakt nu Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 14 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2017 Voor de last-minute beslisser heb ik nog wat stukken van o.a. 125 gram, 135 gram, 160 gram, en 175 gram. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 14 oktober 2017 Geplaatst: 14 oktober 2017 Hahaha, wel belangstelling maar niet voor nu....voorjaar denk ik.Ik denk namelijk dat mijn collega (dezelfde als de metermoestuin) wel belangstelling zal hebben....maar die zijn nu druk met andere dingen na een verhuizing twee weken geleden.. dus als je een stukje achter wil houden voor het voorjaar... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2017 Ha nou ik kan em er al bij doen hoor. Het zit vacuum verpakt in stevig plastic en kan dus rustig even ergens in een hoekje liggen tot ze het nodig heeft. Kan jij em voor haar bewaren Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.