Jorieke123 Geplaatst: 15 november 2017 Auteur Geplaatst: 15 november 2017 Ik kreeg op de MTFD een zakje met gelige pastilles, in ruil voor bijenwas. Maar ik ben even kwijt wat het nou ook alweer was? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 15 november 2017 Auteur Geplaatst: 15 november 2017 Ooooooh ja Ik zat met iets van kokos in mijn hoofd, en zo ruikt het al helemaal niet. Ik zet het er meteen op, kan ik het niet wéér vergeten Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 15 november 2017 Geplaatst: 15 november 2017 inderdaad lijkt het niet op. Wel lekker voor smeersels te maken samen met de bijenwas. Hier staat de lippenbalsem nog op het to do lijstje Quote
Cupcakeje Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 Het duurde even maar ik heb bijenwas wraps gemaakt. Heb de kaas erin gewikkeld ben heel benieuwd Quote
Nasuada Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 Wat leuk zeg hoe heb je dat gemaakt? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Cupcakeje Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 Leuke stofjes afknippen , liefst met een kartel schaar want dat staat mooier, maar die had ik niet. Op een vel bakpapier leggen. Bijenwas rasp ( of korrels ) er over heen verdelen. Om de paar cm wat druppels teatree olie over het stofje verdelen. ( is antibacterieel ) Nog een bakpapiertje erop. En strijken tot de bijenwas overal verdeeld is en in het stofje is getrokken ( wordt donkerder ) Ik laat het dan nog twee dagen liggen ongeveer tot het minder plakt en dan kan je ze gebruiken. Als je dan restjes op je bakpapier hebt kan je die eraf halen en op een nieuw lapje gebruiken. Ik heb geen foto’s gemaakt van het proces helaas. Maar de doekjes werken tot nu toe goed. Was bang dat het de bijenwas geur aan de kaas zou geven maar dat is niet zo Quote
Nasuada Geplaatst: 15 juni 2018 Geplaatst: 15 juni 2018 Leuk leuk ik heb nog stofjes en ik heb bijenwas.en als ik heeeeeeel goed zoek kan ik vast nog wel ergens een strijkbout vinden.Dank je wel voor het recept. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2018 Geplaatst: 15 juni 2018 Workshopje! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Cupcakeje Geplaatst: 15 juni 2018 Geplaatst: 15 juni 2018 Hahaha ja zou kunnen ! Is wel een hele korte dan Quote
Indy Geplaatst: 15 juni 2018 Geplaatst: 15 juni 2018 Ik gebruik jojoba olie (antibacterieel) , en smolt de bijenwas er in, dan smeren op een katoentje, even in de oven,ophangen,klaar. Ik ben er erg enthousiast over,en gebruik ze inmiddels alweer 2 jaar . Schoonmaken kan gewoon met koud water, en als je denkt dat ze wat minder worden, was je ze in warm water, en smeer je ze gewoon weer in met warme was, Quote
Cupcakeje Geplaatst: 15 juni 2018 Geplaatst: 15 juni 2018 Klopt staan veel tutorials voor in de oven. Maar die van mij is kapot ( bliksem in er ingeslagen ) en met het strijkijzer was het eigenlijk minstens net zo makkelijk. Ook geen zorgen dat de wax stolt als je de doek wat uit de oven schuift om hem in te kwasten dus denk dat ik het met het strijkijzer blijf doen Heb je ze in die twee jaar nog een keer ingewaxt? Dat schijnt na een jaar weer nodig te zijn ?? Quote
Indy Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 Ja, ik heb ze al wel weer een keer gedaan. Het wassen was ff een dingetje, want de bijenwas ging er niet volledig uit,dus bleef het een beetje kleven. Maar na een nieuwe laag waren ze weer goed .Ik heb er 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.