Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 6 maanden later ...
Geplaatst:

Leuke stofjes afknippen , liefst met een kartel schaar want dat staat mooier, maar die had ik niet.

Op een vel bakpapier leggen.

Bijenwas rasp ( of korrels ) er over heen verdelen.

Om de paar cm wat druppels teatree olie over het stofje verdelen. ( is antibacterieel )

Nog een bakpapiertje erop.

En strijken tot de bijenwas overal verdeeld is en in het stofje is getrokken ( wordt donkerder )

Ik laat het dan nog twee dagen liggen ongeveer tot het minder plakt en dan kan je ze gebruiken.

Als je dan restjes op je bakpapier hebt kan je die eraf halen en op een nieuw lapje gebruiken.

Ik heb geen foto’s gemaakt van het proces helaas. Maar de doekjes werken tot nu toe goed. Was bang dat het de bijenwas geur aan de kaas zou geven maar dat is niet zo

Geplaatst:

Ik gebruik jojoba olie (antibacterieel) , en smolt de bijenwas er in, dan smeren op een katoentje, even in de oven,ophangen,klaar. Ik ben er erg enthousiast over,en gebruik ze inmiddels alweer 2 jaar . Schoonmaken kan gewoon met koud water, en als je denkt dat ze wat minder worden, was je ze in warm water, en smeer je ze gewoon weer in met warme was,

Geplaatst:

Klopt staan veel tutorials voor in de oven. Maar die van mij is kapot ( bliksem in er ingeslagen ) en met het strijkijzer was het eigenlijk minstens net zo makkelijk. Ook geen zorgen dat de wax stolt als je de doek wat uit de oven schuift om hem in te kwasten dus denk dat ik het met het strijkijzer blijf doen

Heb je ze in die twee jaar nog een keer ingewaxt? Dat schijnt na een jaar weer nodig te zijn ??

Geplaatst:

Ja, ik heb ze al wel weer een keer gedaan. Het wassen was ff een dingetje, want de bijenwas ging er niet volledig uit,dus bleef het een beetje kleven. Maar na een nieuwe laag waren ze weer goed .Ik heb er 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...