Lowie Geplaatst: 9 oktober 2017 Geplaatst: 9 oktober 2017 Hey! Tijdens de herfstopruiming heb ik een deel zaaddoosjes van de oost indische kers geplukt om in te maken als kappertjes.Ik heb deze opgelegd in een pekel van 1/4 zout en 3/4 water. Ik ben ze jammergenoeg wel uit het oog verloren en heb ze nu na een kleine maand teruggevonden in de kast. Zouden deze nog te gebruiken zijn? Ik zou ze nu onderzetten in wittewijnazijn met een lepeltje suiker en nog een weekje of 2 laten staan.De kappertjes zagen er nog redelijk groen uit, roken niet vreemd maar waren wel een beetje zacht (wat wel normaal is door het zout denk ik) Iemand een idee? Alvast bedankt!Lowie Quote
RobO Geplaatst: 9 oktober 2017 Geplaatst: 9 oktober 2017 tsja, even proeven? en dan gewoon verder evt met wat spoelen Quote
Jenneke Geplaatst: 9 oktober 2017 Geplaatst: 9 oktober 2017 Ik denk niet dat het veel kwaad kan, gewone kappertjes worden ook wel in zout verkocht, die moet je ook eerst wat spoelen. Normaal voeg je nog wat zout toe aan de azijn, dat zou je eventueel kinnen verminderen of helemaal weg laten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.