Indy Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 Paardenbloemenlikeur 300 paardenbloemhoofdjes150 gram suiker1 sinaasappelschil1 citroenschil.Eventuele toevoegingen : kaneel,kardemom,steranijs, citroenverbena, citroengras. Pluk op een droge dag ongeveer 300 paardenbloemhoofdjes. Haal tuis de groene blaadjes van de bloemen, en doe de suiker, de gele deeltjes in een grote (weck) pot.Kijk ook of er geen kleine beestjes inzitten, want die wil je niet in je likeur. Doe er een sinaasappelschil zonder wit, en een citroenschil zonder wit.En ,indien je wil , de kruiden.Giet het over met alcohol van 30-40 %Schudt dit dagelijks even een paar keer zodat de suiker goed oplost. Na een paar dagen ,als de suiker is opgelost, filter je het geheel. De kruiden kunnen er eventueel ook nog een keer bij,voor een paar weekjes, filter het dan weer. Quote
Peter v/d Breevaart Geplaatst: 25 april 2018 Geplaatst: 25 april 2018 Klinkt goed! Ga het zeker eens proberen! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl
Erny Geplaatst: 29 april 2018 Geplaatst: 29 april 2018 Stuk minder bewerkelijk als de wijn... Maar bedoel je met 1 sinaasappelschil: de schil van 1 sinaasappel? Of de helft, of 1/4...? Of gewoon een stukje? Hetzelfde voor de citroen... Quote
Indy Geplaatst: 29 april 2018 Auteur Geplaatst: 29 april 2018 Ik heb er een kwart schil van de sinaasappel in gedaan, en een halve schil van de citroen. Dit geeft ook een leuk kleurtje aan je likeur. Quote
Jenneke Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Hoe groot is een grote pot , 1 liter, 0,5 liter?En kun je op deze manier ook andere soorten likeur maken. Ik ben wel niet zo'n drinker,maar het lijkt mij wel eens leuk om een kruidenlikeur te maken, bijvoorbeeld tijmlikeur of Marokaanse muntlikeur of misschien wel dennenknoppenlikeur Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.