Waaslander Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Zoekfunctie levert enkel op dat mensen deze in hun ruillijst staan hebben of in recepten.Google brengt ook geen duidelijkheid. Ik heb deze juist gezaaid omdat ik deze wel eens wou proberen en zaden hier toch al een jaar liggen. Mijn idee vrij laat maar volgens verpakking zaaien maart/mei. Sjalot zaaien vind ik eigenlijk ook nogal vreemd tot nog toe als ik sjalot kweekte was het steeds 1 planten die in het groeiseizoen uitgroeide tot een groepje.Wat ik wel vind op internet is dat het een kruising zou zijn tussen sjarlot en ui. Komt daardoor het zaaien en vermenigvuldig de sjarlot zich niet qua aantal als je ze plant in het voorjaar. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt. Quote
Ann123 Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Zijn banaansjalotten niet de gewone sjalotten die je vaakst in de winkel vindt? De langwerpige. Niet de ronde die je meestal in moestuinen vindt. Ik heb dit jaar lange uit de winkel en mijn eigen ronde gezet. Heb nog nooit sjalotten uit zaad geteeld. Waarom poot je ze niet gewoon? Quote
Patrijs Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Ik heb ze wel eens in de winkel gekocht en uitgeplant in de tuin.Het is alweer een tijd geleden, ik weet niet meer waar ik ze gekocht heb.Dat zou best wel eens bij een grote Franse super geweest kunnen zijn.Na een flinke tijd heb ik ze weer uit de grond gehaald, ze hadden niets gedaan.Ze zullen wel behandeld zijn geweest tegen uitlopen. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Ik heb de sjalotten in het najaar gekocht en een deel aan Ciska gegeven. Zelf 4 voor de winter uitgeplant net zoals de sjalot grise. De banaan sjalot is iets minder ver dan de grise maar heeft de winter goed doorstaan en is goed aan de groei. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Waaslander Geplaatst: 30 april 2018 Auteur Geplaatst: 30 april 2018 Op verpakking : Dun de zaailingen,zodra zij groot genoeg zijn om te hanteren uit op ongeveer 10cm. Als u langwerpige sjarlotten wilt ,kunt u ze op 5 cm uitdunnen Dus vorm hangt ook af van kweekmethode? 2de naam op verpakking " allium cepa zebrune"Ik heb de sjalotten in het najaar gekocht en een deel aan Ciska gegeven. Zelf 4 voor de winter uitgeplant net zoals de sjalot grise. De banaan sjalot is iets minder ver dan de grise maar heeft de winter goed doorstaan en is goed aan de groei.Zijn er al sporen die er op wijzen dat er kleine sjarlotten aan het vormen zijn naast de geplante sjarlotten Quote
Ciska Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Ik heb er twee banaan sjalotten voor de winter uitgeplant en de rest 4 weken geleden uitgeplant. Ik zie nog geen tekenen dat ze al kleine sjalotten aanmaken. Maar de normale sjalotten maken ook nog geen kleine sjalotten aan...is nog te vroeg denk ik? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.