Mister w Geplaatst: 26 mei 2018 Geplaatst: 26 mei 2018 (aangepast) Hallo, Waarom vallen al onze appelsteeltjes eraf?? 27 mei 2018 aangepast door Gast Quote
Bit Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 Dat is de juni rui. Die is nu wat vroeg met al die warmte. De boom heeft heel veel bloemen gehad, meer dan de ( waarschijnlijk jonge ? ) boom nu aan kan. Hij stoot een deel van de jonge vruchtjes af. Meestal dat er dan toch wel een aantal blijven doorgroeien hoor. Valt echt alles af en blijft er helemaal niets over, dan is er wat aan de hand. Dan heb ik meer info nodig, kunnen vele redenen zijn. Quote
Mister w Geplaatst: 27 mei 2018 Auteur Geplaatst: 27 mei 2018 Alles is eraf gevallen Hij staat prachtig in blad , nooit zo veel blad gehad.Andere jaren (toen woonde ik hier niest vast) had hij nooit appels gekregen , dacht door nachtvorst en geen bescherming.Maar dit jaar is het uitzonderlijk warm en geen nacht vorst gehad , niet eens in de buurt Ik snap het niet , gebrek ergens aan? Quote
Bit Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 Als de boom het verder goed doet heeft ie nergens gebrek aan nee. Hij kan het juist zo goed doen, omdat ie geen energie hoeft te steken in het maken van de vruchten.Ik zou denken aan een probleem bij de bevruchting. geen goede bestuiver in de buurt dus. Niet bevruchte vruchtbeginselen vallen op een gegeven moment af. Kan dat ? Woon je erg afgelegen ? Pas je ook de titel van dit topic even aan ? Dit is een wel wat vreemde titel voor hetgeen je beschrijft maak er van "appelboom verliest al zijn beginnende vruchten" bv. Quote
Mister w Geplaatst: 27 mei 2018 Auteur Geplaatst: 27 mei 2018 Ik woon hier op de ruimte ja duizenden hecatares Naaldwoud en bergweide. Heb wel bijen (kasten) in de tuin;) Quote
Bit Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 okok. Ja dan is dat de oorzaak. Geen geschikte bestuiver in de buurt dus. Sierappeltje kopen. dat in de tuin poten ergens. Die bestuift vrijwel elk soort appel. Je weet namelijk het ras niet, dus dat gaat lastig worden een 2e appel te vinden die jouw appel bestuift. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.