Kopjecino Geplaatst: 16 juni 2018 Geplaatst: 16 juni 2018 Toen ik vanmorgen in mijn kasje keek zag ik in twee potten (bij de ui en radijs) een soort witte uitslag op de potgrond. Iemand een idee wat dit is?Er zitten ook hele kleine witte vliegjes bij mijn tomatenplant, zou dit ermee te maken kunnen hebben, en kunnen die überhaupt kwaad? Quote
nivo Geplaatst: 16 juni 2018 Geplaatst: 16 juni 2018 Heb dit ook in sommige potten. Lijkt mij een schimmel te zijn, heb je meststof gebruikt? Quote
Kopjecino Geplaatst: 18 juni 2018 Auteur Geplaatst: 18 juni 2018 Nee heb ik niet gebruikt, heb ze nu staan in normale tuinaarde met toegevoegde voeding. De zaailingen staan er nog mooi bij, dus denk niet dat het kwaad kan. Quote
rorror Geplaatst: 3 mei 2019 Geplaatst: 3 mei 2019 Als ik zelf ga zaaien in potgrond, leg ik boven op de pot grond een dun laagje los zand. Dan zie je geen witte uitslag van schimmel of kalk.Water geven doe je dan aan de onderkant van de pot, zet ze in een bakje met water, en laat de aarde het water om hoog trekken. Potje kan uit het water als je ziet dat het zand nat geworden is. Dan nog even laten uitlekken. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.