Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarschijnlijk hangen ze niet zo ver boven de grond en ik zou gokken dat het muizen zijn. Mijn tomaten zien er ook regelmatig uit zoals deze. Soms een klein stukje eruit en soms de halve tomaat weg gegeten. De tomaten die hoger in de plant hangen zijn meestal gelukkig veilig.

Lastig om wat aan te doen behalve vergif of vallen zetten. dat eerste wil ik niet en met een val schiet het ook niet echt op gezien het aantal woelmuizen op het complex.....

Geplaatst:

Als het muizen zijn...

Misschien helpt het om de netjes te bewaren die om de verpakkingen van nectarines zitten? Die kun je om de plant of haar vruchten binden (en zijn handig voor het bewaren van knofloken of uien). Toevallig een stuk kippengaas in huis? Misschien helpt een puntig hekje om je plant. Ik weet niet of dit voldoende is hoor en mooi staat het ook niet. Als laatste helpt het misschien om een geur te verspreiden waar muizen niet van houden, zoals katten haren (of een echte kat ). Ik heb wel eens gehoord dat pepermuntolie heel goed helpt. Bijvoorbeeld door watten door te weken met pepermuntolie en deze neer te leggen in de buurt van de plant. Misschien is zelfs een munt plantje al voldoende want muizen verafschuwen de geur van munt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...