Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 @Moestuinpassie het is in dit geval niet nodig om Mellie haar 1e bericht van dit topic te quoten. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Moestuinpassie Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 1,5 kilo zijn drie potten geworden. Ik het warm geproefd en dat was heerlijk. Volgende keer maar meer maken 😋 4 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Waarbij is dit eigenlijk lekker? Bij platbrood? Morgen feestje dus ik wil het dan op tafel zetten. 🤗 Quote
Mellie Geplaatst: 7 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2024 Ow how had je het geserveerd @moestuinpassie?Ik vind het lekker als salade dus als een op zich staand gerecht. Hoeft voor mij niet ergens bij, maar als je per se een gerecht wil… dan zou ik opteren voor alles wat de frisheid van yoghurt kan hebben. Curry’s, pittige gerechten, rijst, brood. Zoiets. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 Dit wil ik ook gaan maken van de week, het ziet er heerlijk uit! Nu heb ik wel een aantal paprika's van erg verschillende lengtes. Maakt dat nog iets uit? Of kunnen die gewoon allemaal bij elkaar op de bakplaat en in de potten? Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 Ik heb het als salade bij soep, brood en kaasjes geserveerd, het was heerlijk! 1 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 @Rookie ik denk het niet hoor Quote
Rookie Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 Kweenie... Ik vind het nogal een verschil... 1 Quote
Mellie Geplaatst: 7 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2024 Ahahaha formaat maakt bij jou wel uit @rookie. Die kleine is dan helemaal zwart tegen de tijd dat die grote klaar is. Ik zou hem halverwege eruit halen en alvast in een pot doen. Als die grote klaar is, nog even in de magnetron opwarmen. Met de hitte van de warme paprika’s erbij moet het helemaal goed komen. 3 Quote
Rookie Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 Ja, size matters.... soms.😁 Dankjewel @Mellie, dat zal ik doen. 2 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 19 november 2024 Geplaatst: 19 november 2024 hallo, ik heb nog een vraag over dit recept. Ik lees op internet dat knoflook in olie niet aan te raden is om te bewaren vanwege botulisme. Nu vroeg ik me af of dat ook hier een risico kan zijn of dat dit veilig is omdat je het eerst in de oven maakt? Quote
Mellie Geplaatst: 19 november 2024 Auteur Geplaatst: 19 november 2024 Ik denk dat het vanwege de azijn toch anders is. Bovendien is het geen rauwe knoflook maar geroosterd. Ik maak het in elk geval al jaren en het is niet mijn geest die hier actief is. 3 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 19 november 2024 Geplaatst: 19 november 2024 Ja precies, dat dacht ik zelf ook. Knoflook is niet rauw en inderdaad azijn erin. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 23 november 2024 Geplaatst: 23 november 2024 Op 5-4-2021 om 14:27, Mellie zei: Ingemaakte paprikasalade @Mellie wil jouw recept dit weekend graag maken. Ik heb 1 vraagje hierover (wellicht een domme 😊), de knoflook van de ingrediënten, doe je in iedere paprika 1 teen of snipper je alles en dan 1 theelepel gesnipperde knoflook in zo’n paprika? Dank je wel alvast! Quote
Mellie Geplaatst: 24 november 2024 Auteur Geplaatst: 24 november 2024 In elke paprika 1 teen, maar omdat ik op een gegeven moment vrachtladingen paprika aan het maken was, ben ik in elke een halve teen in de lengte gaan doen. Scheelde weer pellen. 1 1 Quote
Dahli Geplaatst: 24 november 2024 Geplaatst: 24 november 2024 1 uur geleden, Mellie zei: elke paprika 1 teen, Ik hoopte al dat je dit antwoord zou geven 😃. Ik heb massa’s echt verse knoflook, yoghurt, dille en puntpaprika’s bij de Turkse deli-shop gekocht en ga zo aan de slag! En dit is echt met recht een deli-shop, niet normaal hoeveel verse (en voor mij bijzondere) specialiteiten daar verkocht worden! Walhalla. 3 Quote
Dahli Geplaatst: 24 november 2024 Geplaatst: 24 november 2024 3 potten ingemaakt en wat over was vanavond gegeten, verrukkelijk! Ik denk zo maar dat de potten de kerst niet gaan halen. Dank voor het recept Mellie, dit is een blijvertje! 3 Quote
Mellie Geplaatst: 26 november 2024 Auteur Geplaatst: 26 november 2024 Ik eet dit ook zo vaak. Vind het echt waanzinnig. Leuk dat het je ook bevalt! Afiyet olsun. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 26 november 2024 Geplaatst: 26 november 2024 Deze is vanavond ook gelukt @Mellie 😃, heerlijk recept weer! 1 pot down, 2 to go. Komend weekend maar weer paprika’s inkopen, gaat hard 😉. 2 Quote
woldistel Geplaatst: 29 november 2024 Geplaatst: 29 november 2024 En dit weekend ga ik ook paprikas inmaken á la @Mellie 😀 Ik kwam bij de Aldi goedkope puntpaprikas tegen, dus gelijk vier zakken van 500 gr gehaald.. 2 1 Quote
woldistel Geplaatst: 30 november 2024 Geplaatst: 30 november 2024 Eèèn ik ben bezig! Eerst maar eens 1 kilo. Het is voor mijn kleine combi- magnetron wel wat passen en meten. De glazen schaal links bleek niet te passen 🤨 dus maar vervangen door een taartschaal. Toen ging het met het eerste hoge rekje wel heel hard qua zwart randje dus maar weer gewisseld met het lage rekje. Zo jammer dat ik geen middel rekje heb want het lage rekje past wel, maar er kan geen warmte tussendoor. Maar gewoon doorgaan 😀 Straks weer even omwisselen. 3 Quote
woldistel Geplaatst: 30 november 2024 Geplaatst: 30 november 2024 Resultaat! Van 1 kg paprika blijft een pot van 500 gr over. Beste hulp zijn de bamboe knijpers. Oppakken bij de paprika-opening en gebruiken voor stevig aanduwen. Ik gebruik ze trouwens bij alles wat heet is en niet met ovenwanten verplaatst kan worden. Kost niks bij Xenos of Action. Ik had ook een paprika over, dus gelijk opgegeten. Ik denk niet dat deze pot het eind van december gaat halen. 4 Quote
Gitta Geplaatst: 30 november 2024 Geplaatst: 30 november 2024 Ik heb wat zaden voor puntpaprika's uit de zadendoos gehaald 2 weken geleden. Ik wil dan volgend jaar dit recept gaan maken. Lijkt me heerlijk! 3 Quote
Dahli Geplaatst: 30 november 2024 Geplaatst: 30 november 2024 Op 10-10-2024 om 19:36, Mellie zei: Die saus die overblijft vind ik nl heel lekker Het vocht wat over blijft van jouw ingemaakte paprika’s vind ik ook zo lekker. De lege paprika-pot met overgebleven vocht staat hier nog in de ijskast, dat gaat morgen in een saladedressing 😋. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 5 december 2024 Auteur Geplaatst: 5 december 2024 @gitta ik gebruik die van de paddenstoelen heel graag. Zoooo lekker en aards. Best heftige smaak eigenlijk maar ik neem er soms toch een klein slokje van. Zzzziiinnngggggg hihi niet verder vertellen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.