Jump to content

Iemand ervaring met beton als verhoogde bak?

MarjoleinFlick

Recommended Posts

Net door de voordeur naar binnen gekomen en meteen al een vraag. Ik wil graag verhoogde moestuinbakken maken in mijn tuin, vooral vanwege het gemak tijdens de verzorging van de planten en het beter kunnen bepalen welke grond je gebruikt.

Mijn vraag is: hebben jullie ook dit soort bakken en waar hebben jullie deze van gemaakt? Mijn budget is vrij krap en ik wil eigenlijk heel graag bakken van hout, maar cellenbetonblokken zijn een stuk voordeliger. Zou dat ook werken?

Alvast bedankt!

Marjolein

Hier heb ik ook vaste bedden die iets hoger is dan de grond er rond .

- hout gaat niet onbeperkt mee ,daarom heb ik beton platen gebruikt .

- Planken is niet onbeperkt in hoogte dus paaltjes voorzien om meerdere boven elkaar te plaatsen . Hier platen van 40 cm hoog dus een rechte om langs te schoffelen zonder uitsteeksels

De betonplaten die ik heb gebruikt zijn die men gebruikt voor afsluitingen 40cm op 2m . De gewoon effene , wel eens zwaarder werk maar zou heel lang mee gaan . Waar ik wel een foutje had gemaakt had de plaatjes de hoogte geplaatst van de grond in de bedden , maar door elk jaar wat compost toe te voegen kom na jaren de grond in de bakken hoger te liggen dan de plaatjes . Nu de plaatjes een 5 cm hoger aan het plaatsen . Wel aan te raden om de plaatjes hoog genoeg te nemen dat door de druk van verschil in hoogte van bed en wegel de plaatjes niet naar buiten geduwd worden .

Foto als vb uit mijn moestuinseizoen serre vorig voorjaar.

DSCF618014971523728598.JPG