Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo


Lotte’s volkstuin

Aanbevolen berichten

Hallo

Jaren terug toen wij onze volkstuin kregen (2012) was ik veel op dit forum te vinden. Als volkstuin groentje was het een fijne plek om kennis op te doen en vragen te stellen. Na verloop van tijd was dit niet meer zo nodig en ‘aldoende leert men’. Ik kon mijn gebruikersnaam en inloggegevens niet meer goed terugvinden ( iets met Volkstuingroentje: de naam is ook niet meer zo toepasselijk..).

Tijd voor een nieuwe naam en nieuwe fase. We gaan het namelijk vanaf nu helemaal anders aanpakken op de tuin. Iets wat ik al lang wil maar eigenlijk het lef niet voor had. Ook omdat het een vaarwel wordt tegen ‘nette rijtjes groenten op geschoffelde keurige groentebedden’, vaarwel tegen ‘overzicht’ en ouderwets tuinieren, vaarwel tegen het spitten wat ik stiekem ook gewoon leuk vond om te doen; ja ook op zware klei. Welkom permacultuur, welkom heuvels op boomstammen naar de methode van Philip Forrer. Iets nieuws is altijd leuk en spannend. Alles heeft ongetwijfeld haken en ogen maar we zien meer positieve gevolgen van omschakelen dan negatieve, kom maar door, we gaan ervoor. Ik hoop hier allicht nog meer ideeen op te doen over dit onderwerp en mensen te spreken die ook deze methode toepassen.

 

Groet,

Lotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom (terug) Lotte,

 

Leuk dat je als ervaren moestuinder het roer om gooit.

Veel beginnelingen willen dit ook en dan zie ik het helaas vaak misgaan.

Ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig hoe dit gaat verlopen en zou erg graag foto's van het proces zien.

 

Succes in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Patrijs! Ik zal zeker updates plaatsen. We zien het als een nieuwe uitdaging: bevalt het niet dan kunnen we altijd weer naar de oude vertrouwde manier terug. Helaas heb ik nog weinig/ niks kunnen vinden over deze methode (Philip Forrer)op dit forum, anders ga ik nog wel op zoek naar een forum meer gericht op permacultuur methoden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...