Poppy Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Hoi, Ik weet niet of deze vraag bij siertuin of moestuin hoort, als het niet op de juiste plek staat hoor ik het graag! Mijn vraag is of alle violen eetbaar zijn. Bijvoorbeeld: Ik verzamel altijd de wilde viooltjes in de moestuin en zet ze in bakken om te gebruiken in onze achtertuin. Maar kan je deze wilde viooltjes ook eten? Zie de paarse viooltjes op de foto. En dan heb ik ook violen van de kweker, die oranje op de foto, kan je die ook eten? Alvast bedankt voor jullie reacties! Quote Yes you can!
Mikki Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 Ik heb vorig jaar violen gezaaid, ze zijn tweejarig. Volgend jaar komen de eetbare bloemen. Biologisch en niet bespoten, wat wel het geval is bij de meeste kwekers. Wilde viooltjes zouden wellicht eetbaar zijn lijkt me,..maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Quote
Bit Geplaatst: 24 maart 2019 Geplaatst: 24 maart 2019 Alle violen zijn eetbaar ja. ( maar inderdaad, komen ze net van de winkel, kun je je afvragen of je ze zou moeten eten vanwege kweekwijze ) Is overigens ook een reeds bestaand topic over he ? Eetbare bloemen heet dat. Kijk daar ook es. Quote
Poppy Geplaatst: 24 maart 2019 Auteur Geplaatst: 24 maart 2019 Bedankt! Bit, ik het het topic over de eetbare bloemen gevonden, bedankt voor de tip! Quote Yes you can!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.