koenraaad Geplaatst: 18 mei 2019 Geplaatst: 18 mei 2019 Mijn tomatenplanten staan in bloei en zijn nu ongeveer 50 cm hoog.Ik ga mijn tomaten binnenkort bemesten met vloeibare meststof maar mag ik dat ook bij mijn snack komkommer doen als deze bijna klaar is voor de oogst? Alvast bedankt. Quote
Coby71 Geplaatst: 22 mei 2019 Geplaatst: 22 mei 2019 Hangt af van het soort vloeibare meststof welke je gebruikt. Dus welke stoffen er in zitten. Maar als het voor tomaten goed werkt, zal het vermoedelijk voor andere vruchtgroenten ook wel werken. Als het eigenlijk bedoeld is voor bladplanten, is het niet zo'n aanrader. Dat heeft met de verhoudingen van meststoffen te maken die verschillende neigingen van de plant stimuleren. Bij zowel tomaat als komkommer zijn de wensen redelijk gelijk. Je wilt een gezonde plant met vooral veel sterke vruchten. Quote
RobO Geplaatst: 23 mei 2019 Geplaatst: 23 mei 2019 wij geven de voorkeur aan compost, koemestkorrels om de planten niet op te jagenalleen in geval van nood gaat er wat vloeibare a-b voeding bij Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.