rommert Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 hallo ik heb begin juli prei gezaaid voor vroege oogst in het voorjaar alleen dit was een ras die bedoelt is voor de winterteelt is dit erg? kan ik deze plantjes gewoon zo behandelen als voorjaarsprei? of schieten ze vroeg door? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Je hebt dus winterprei gezaaid begrijp ik Rommert al was het in juli zaaien van winterprei al aan de late kant . Winterprei dient eigenlijk voor half mei gezaaid te worden. Winterprei is zoals alle prei een tweejarige plant , is vrij goed vorstbestendig , en groeit in het voorjaar weer door . Veel rassen winterprei dikken dan juist het meest en tot begin april heb je meestal nog geen last van doorschieten. Het eerste teken dat het hoog tijd wordt om in het voorjaar je prei te oogsten voor hij doorschiet is als de bladeren van de plant spitser gaan worden . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 1, 2011 Author Share Posted August 1, 2011 ik heb ook al op internet gekeken en daar kwam ik een site tegen daar stond dat je winterprei in juli kan zaaien en in september kan planten en dan in het vroege voorjaar kan oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts