freggel Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 De tomaten beginnen een voor een te rijpen en we hebben er al lekker van gesnoept. Nou zijn het te weinig tomaten om er pastasaus van te maken. Kan ik deze op de een of andere manier bewaren tot ik er genoeg heb voor pastasaus? Kan ik ze bijvoorbeeld invriezen? Het zijn voornamelijk de cherrytomaten die rijp worden. Kan ik deze ook verwerken in saus of andere dingen of heb ik daar gewone tomaten voor nodig? Quote blog/freggel/
Jooze Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Als je ze voor de saus of soep wil gebruiken kan je ze best invriezen. Anders zou ik dat niet doen. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
freggel Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2011 Okee, dat kan dus. Gewoon in vieren snijden of heel?Zijn (gele) cherrytomaten ook geschikt voor pastasaus? Quote blog/freggel/
appelvrouw Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Ik gooi ze zo in de vriezer,( in een zakje natuurlijk,) maar dan heb je ook de velletjes in de saus..dat vind ik niet erg...gele tomaten, gele saus, niet erg toch? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
helena Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Handig verzamelen in de vriezer tot je voldoende hebt voor saus. Velletjes; het gepriegel van tevoren om de velletjes te verwijderen is niet nodig. Na het bereiden, in de blender of staafmixer erdoorheen en je hebt een mooie gladde saus. Kun je altijd nog a la minute een paar verse, ontvelde tomaten toevoegen. Quote
freggel Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2011 Ah, fijn te horen! Ik was er niet 100% zeker van, vandaar dat ik het even vroeg. Zou ook zonde zijn als ik de boel ging invriezen en ik zou er daarna pas achter komen dat ik dat om de een of andere reden niet had moeten doen en de boel weg kon gooien. Handig dat het in zijn geheel kan! Bedankt voor de reacties! Ik ga meteen de overgebleven tomaten in de vriezer gooien! Quote blog/freggel/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.