meekje Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Iemand op onze volkstuin heeft snijbieten met grote oranjekleurige knollen eraan... ik wil graag weten of die knollen ook eetbaar zijn? Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
RvO Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Kan in principe wel. Niet elk ras is even lekker. Gewoon eerst proeven.Voor snijbiet een vergelijkbaar verhaal. Quote
Thessa Geplaatst: 9 november 2011 Geplaatst: 9 november 2011 ik heb wat snijbiet staan waar knollen aan zitten sommigen rond sommige peen vorm.het gaat om de biet, niet het blad daar is denk ik iedereen wel van op de hoogte wie heeft ervaring met het eten van de biet, de smaak en hoe evt bereiden, verwerken en kruiden dit is wel een hele grote maar de jongere zijn denk ik lekkerder ?? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Hendrik De Backer Geplaatst: 28 december 2020 Geplaatst: 28 december 2020 Ik heb de proef op de som gedaan , samen met worteltjes en paarse aardappel . eerst 10 min afgekookt en da nog eens in de oven met olijfolie en rozemarijn. De wortel van de snijbiet had ik wel eerst geschild en in stukjes gesneden , het resultaat was een zeer sterk draderig brokje met een lichte smaak naar snijbiet. Maar door de harde draden is het niet aangenaam om te eten, dus voor mij heeft dit geen culinaire waarde. Hendrik 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.