petron Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 (edited) Mijn aardbeienplanten staat in een grote pot op een pilaar. De plant geeft veel "stengels" die naar beneden groeien.Ik wil graag nieuwe stekken maken. Kan ik die knobbels die eronderaan hangen afknippen en op water zetten zodat ze wortels trekken en daarna in de grond zetten? Graag advies, PETRON Edited August 3, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Ik zou de pot op de grond zetten, en er genoeg potjes met aarde omheen zetten zodat je ieder aardbeienstekje zachtjes in een eigen potje kan "duwen"..wachten tot het goed doorworteld is ( onder het potje kijken of er wortels uitkomen) en dan pas de strengetjes naar de moederplant afknippen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
petron Posted August 3, 2011 Author Share Posted August 3, 2011 appelvrouw, dank voor je advies.ik ga het proberen maar dan andersom. potjes met aarde er rondomheen. de plant kan nl niet op de grond staan.soms woon ik ook in no frankrijk en aangezien ik ook minstens 111 jaar ben is het een leuke gedachte elkaar te ontmoeten, in ieder geval te mailen. groet en dank petron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaatje1966 Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Ik zou de pot op de grond zetten, en er genoeg potjes met aarde omheen zetten zodat je ieder aardbeienstekje zachtjes in een eigen potje kan "duwen"..wachten tot het goed doorworteld is ( onder het potje kijken of er wortels uitkomen) en dan pas de strengetjes naar de moederplant afknippen.dank appelvrouw voor de raadik was ook op zoek om aardbeien te stekken maar uw idee lijkt mij het eenvoudigstgroeten kathleen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Kathleen en Petron, nog dit: als er van het stekje weer een nieuwe stekje "vertrekt" kan je deze er beter afknippen, dan gaat alle kracht naar het eerste stekje toe. Petron, stuur me maar een PB... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts