geedee Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 (aangepast) Hoe gaat het met je zakdoekjes-oogst intussen Heylane?? Hier heb ik nog een leuke.... Speciaal voor hansm ook de foto van de moederplant ter plekke in LZ erbij De zaailingen zien er in mijn amateur-ogen uit als een soort verbascum...maar eentje met zo'n aaibaar donsvachtje ken ik (nog) niet....over het blad wrijvend vind mijn amateur-neus m trouwens naar een vleugje wierrook ruiken.....ze lijken ook helemaal niet op hun moeder die wél moet overleven een in kurkdroge omgeving Moederplant: (die stokken vooraan...hier en daar hebben die stokken blaadjes die je in de zaailingen terugziet.....kale stokken zo uit de grond...veel blad maken die planten daar niet aan.....is nét een maanlandschap dat knarie-eiland ) Zaailingen: 8 juni 2012 aangepast door Gast Quote
Indy Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Uit Zweden had ik ringblomma (goudsbloem) gekregen bij de bank.Tuurlijk staat heel nederland er vol mee,dat weet ik,maar ik vind de Zweedse wel erg leuk. Quote
hansm Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Mijn dank is groot, maar ik meen het das toch leuk om te zien want verwacht je niet van je harige jonge plantje,Waneer je nog een x naar Lanzerote gaat, krijg je van mij een gezinspakzakdoekjes met de vraag of je voor mij ook zaadjes wil scoren Wederom weer een interesante uitziende zaailing, die het ook goed doet. Wat gaat dit jaar eigenlijk de vakantie bestemming worden :cool Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 Is zeker leuk ff off T. : Dit jaar vakantie? ...geen idee....mogelijkheid en bestemming nooit bekend....moet door prive-omstandigheden op heel korte termijn beslissen Dus tot zo ver moet ik t met de fotootjes doen van de laatste in LZ....drom maak ik ook zoveel foto's Maar ik google me gek...ik vind de naam van deze nergens....heb een ander forum al lastig gevallen....s kijken of ze het daar weten óf dat er hier snellere jongens(en/of meisjes) zijn....hahahaha ff wedstrijdje determinatie tussendoor KLAAR VOOR DE START....AF!! Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Harige Spaanse Salie Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 Wie weet Op ander forum wordt al beweerd dat het een salvia patens zou kunnen zijn......dan ben jij ook blij want die is BLAUW ( http://www.groeninfo.com/forum/identificatie_planten_en_bloemen/51558-identificatie_gevraagd.html ) Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Ik dacht ook aan een salvia, toen ik vanmiddag de foto's bekeek. Quote
geedee Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 Ja JB jij maakt tenminste mooie detail-foto's....maar als je dus op inet probeert om een bladvorm fatsoenlijk te bekijken....niks nada...bij die salvia patens....ik vrees dat ik ook hier weer mn geduld moet bewaren totdat de plant gaat bloeien Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Gee als ik hem gevonden heb krijg ik dan een plantje? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 Ja hoor en als ie blauw is krijg je er 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Canarische Eilanden Sage Canary Island Sage groeit als een struik en kan groeien tot meer dan een meter in hoogte. Het wordt gevonden op oneffen terrein en woestenij en gemakkelijk zelf te zaaien. Het heeft paarsachtig roze bloem koppen en opvallende pijlvormige bladeren die een wit en wollig onderkant hebben. Canarische Eilanden Salie is niet zo aromatisch als de veel gebruikte Tuin Salie (Salvia officinalis), maar toch heeft een sterke antibiotische en anti-inflammatoire eigenschappen. (bron: http://tenerifeislander.hubpages.com/hub/Tenerife-herbs-Canary-Island-Sage) Helaas niet blauw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 (aangepast) Dat zou hem zo maar eens kunnen zijn!!! ik heb nog een close up fotootje van de LZ plant: Ik heb net die link bekeken....wie had dat gedacht....een salie van de canarische eilanden speciaal....salvia canariensis....dat het zo simpel was 8 juni 2012 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Yep, hebbes Kom je hem zelf brengen ? Mooi plantje trouwens met goede eigenschappen zo te lezen. Ik heb gekoekeld op Canarische en salvia et voilá! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Ik heb niet zoveel verstand van zaadjes, maar in September ga ik naar Turkije, uit ervaring weet ik dat ze daar van die heerlijke grote tomaten hebben en lekker zoet, nu er gaan er een paar meer op het bord, spoel ik ze schoon, en laat ze lekker drogen en volgend seizoen gaan ze lekker de grond in, die ook wil zeg het,want dan gaan er iedere dag een paar tomaten meer op mijn bord. zo zal ik ook opletten op andere zaadjes. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Yep ....zal ik m blauw verven?? Nèh..ik vind hem mooi zo Jeanne doe je best..ik ben nieuwsgierig waar je allemaal mee thuis komt..Als je het net zoals Geedee doet, met foto en zo komt het allemaal goed. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Ja laat het dan allemaal wel weten hoor, natuurlijk maken we foto's en film, maar ik kan ze momenteel en dat vind ik heel jammer niet plaatsen op het forum,of face-book etc. Hopelijk is de laptop gemaakt na de vakantie, hij zou deze week al weg gaan maar doen het maar in de vakantie, zo kan ik nog lekker mee kletsen. Maar die tomaten is zeker en vast en ben nu al benieuwd juffrouw ongeduld spreekt hier Quote
hansm Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Wauw wat een mazzel GD Quote Players only love you when they're playing.
Marinus Ros Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 @Geedee, als ik jou was zou ik toch voldoende plaats voorbehouden voor die kanariepiet; dat ding kan tot een 2,30m hoog ( ) worden en maar liefst 1,20m breed. @ Jeanne: Tijm en rozemarijn uit Turkije, please..... (En een kleine salviaatje (turks scharleitje of zo) voor Geede toe) Quote
jootje Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Ik zit dit jaar ergens bij Groesbeek op vakantie.....nog wat meenemen voor iemand? Quote
geedee Geplaatst: 9 juni 2012 Auteur Geplaatst: 9 juni 2012 Ja jootje...hollandse nieuwe @marinus...ik ga er 1 helemaal solo zetten (arme pony's alweer een stuk wei kwijt ) en kijken of ie dan meer dan 2 meter haalt dit jaar én eentje apart voor zaadwinning in kasje ....voor de zekerheid....geen idee of hij NL-winterproof is als dat lukt hebben we iets leuks voor in de pretdoos.... ...carrousel Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Marinus ik ga echt mijn best doen,alleen dat scharreleitje snap ik niet! Ik ga zo een oud collega benaderen op fb,zij is Turks en weet wel,waar te halen en wat de namen in het Turks zijn. ps ondertussen weet ik het, kekik is tijm en biberye is rozemarijn. weet waar ik moet kijken, kan ik ze niet vinden dat zal de schoonvader van haar uit Turkije mee brengen. dus tot dusver prettig geregeld. Quote
Marinus Ros Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 én eentje apart voor zaadwinning in kasje ....voor de zekerheid....geen idee of hij NL-winterproof is Dat heb ik nagekeken en zoals te verwachten viel is die niet winterproof. Tot -6 C of daaromtrent. Marinus ik ga echt mijn best doen,alleen dat scharreleitje snap ik niet! LOL. Nee, nee, geen scharreleitje maar een scharlei. Da's zo'n forse mepper van een salie die oorspronkelijk uit Turkije komt.Ook wel muskaatsalie genoemd. Biberye...als dat geen mooie naam is. Ik ga nog wel eens koekelen over de rozemarijnsoorten die daar voorkomen. Alvast bedankt hoor. Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 En voor mij een Turkse muts Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.