Geplaatst: 14 december 20204 j hutsepot, klassiek met wat gemalen koriander, klontje roomboter (tsja, zei ons mams een tikje jaloers, toen ze eens stamppotje kwam eten, zo kan ik het ook, met een klontje roomboter...)
Geplaatst: 14 december 20204 j Zuurkool met Veldvarkens worst, spek en krabbetjes. de eerste en verse zuurkool van dit jaar. Een uurtje of twee op de kachel gedroogd in eigen vocht, en niet zoals de Fransen dat doen de zuurkool afgespoeld en minimaal 4 uur stoven. Geen witte wijn erbij gedaan, bleek ik niet meer te hebben. Erbij gekookte pompadour aardappeltjes en appelmoes gemaakt met een kaneelstokje en een stukje gember. En als toetje op cider ingemaakte peertjes. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 december 20204 j Boerenkool stamppot.voorlopig de laatste,want het groeit voor geen meter(milimeter)
Geplaatst: 15 december 20204 j @ Appelvrouw: je hebt de zuurkool gedroogd? Want? wij hadden pannenkoeken helaas (ben zelf niet zo'n liefhebber maar echtgenote wel 😐) Daarbij wat rode wijn...
Geplaatst: 15 december 20204 j Warme carrot cake maar dan met pompoen, met vooraf een soepje van pompoen en biet en tomaat. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 december 20204 j Gisteren andijvie stamp met andijvie uet. Dag ervoor Turkse ravioli met laatste restje yoghurt. Moet weer nieuwe maken.
Geplaatst: 18 december 20204 j Pompoensoep en broodjes eiersalade. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 19 december 20204 j Op 15-12-2020 om 05:39, RobO zei: Appelvrouw: je hebt de zuurkool gedroogd? Want? Sorry Rob echt niet gezien, die autocorrectiefout. GESTOOFD moet het zijn. Ik hou ook niet zo van pannekoeken..alleen lekker met rotiprutje, misschien iets voor jou? Met ui, sperziebonen, aardappels en eieren of kip in een kerriesausje en dat dan oplepelen met een stuk pannekoek. Lie eet de koeken dan met spek en stroop. Maar vandaag hadden we snert..het buikje meer dan rond. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 december 20204 j 'S middags warm gegeten, met een rest Putjes. Vanavond salade met makreel, witlof en groenlof. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 20 december 20204 j GIstermiddag broodjes met eiersalade (restje van de dag daarvoor), eendenpaté, en camembert. Elke ochtend trouwens fruitcrumble (maar dan wat minder vet en zoet dan eentje die je als toetje zou maken) met onze zelfgemaakte yoghurt. Gisteravond een oliebol, appelflap en een puddingbroodje Vanavond maak ik weer gnocchi, met pompoensaus denk ik. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 20 december 20204 j 13 uren geleden, Jorieke123 zei: Gisteravond een oliebol, appelflap en een puddingbroodje Ik kwam vandaag bij Bakkum het strand af en gelijk in een vette oliebollenwalm , ik wacht nog wel een weekje, eerst maar de Kerst. Vandaag spinazie, groenlof en kimchi met mie. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 22 december 20204 j Zaterdag de monstergrote sweet meat van @Jorieke123 aangesneden. 12 kilo! Omdat de tuinclub hier even was heb ik verschillende mensen een stuk meegegeven, ze wilden hem allemaal graag proeven. Met het overgebleven stuk een enorme pan Thaise pompoensoep met verse gember, ui, citroengras( doet t nog prima in de kas maar moet ik niet vergeten binnen te halen🤨) pepperflakes en kokosmelk gemaakt. Niet met kippenbouillon zoals in het recept maar met veg. bouillon. Voor vanavond ook vegetarisch, risotto met gekochte knolvenkel en een scheutje ricard😍🤪 en verder een salade met van de volgende blaadjes uit tuin,kas en kelder: witlof, bietenblad, rucola, ministaatjes, eeuwig moes, venkelzaad en rode zuring. ( Lie wordt een beetje gek van mij want hij krijgt van al die kerstreclames met vlees zin in rollades en kalkoen terwijl ik van de weeeromstuit vanalles vega begin te maken)😇 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 december 20204 j Eergisteren Massaman curry gemaakt met een kwart eigen peper. Toen ik op mijn wang wreef, stond die in brand. Toen ben ik gestopt met choppen, want maakte me lichtelijk zorgen met 3 kleine kinderen en de hoeveelheid vlam. Nou, ik heb het geweten... het was loeiheet! Ik vond het wel lekker, maar niet zo gepland. Had het helemaal niet verwacht, want ze staan binnen en amper zon. Zonder zon geen pittigheid leek me. Pfffffff. Helft weggegoten. Kokosmelk extra. Uiteindelijk hebben we goed pittige massaman curry gegeten en de kinderen hebben al hijgend en klagend hun bord leeg gegeten en extra veel water gedronken. Vandaag restjes van de massaman gegeten. Wederom met veel gezucht en gedreun en glaasjes water [emoji849][emoji3062]De salade kwam uiteraard ook uit de tuin. Net zoals de sereh trouwens die in de curry en rijst zat. Groeit nog hartstikke goed. Was verrast erdoor. Gisteren hadden we cannelloni met eigen saus en kruiden met een grote salade uet.
Geplaatst: 22 december 20204 j Zuurkool.maar vond het niet lekker,was niet zuur genoeg.kan gebeuren maar nee.deze was van witte kool trouwens.
Geplaatst: 23 december 20204 j Goulash uit de vriezer met een klodder zelfgemaakte zure room. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 23 december 20204 j 1 uur terug, Patrijs zei: Warmoes Bright Lights Is dat een recept of de naam van de snijbiet soort? Er staat een quiche in de oven met sardienen en olijven en uit de tuin paprika( ingemaakte) en veel rode ui. Provençaalse kruiden ook uit eigen tuin trouwens. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 december 20204 j Eigen pompoen in de soep met suppengewürz en kruiden. Ook nog een paar wortels erbij gedaan. Ook 2 pizza’s erbij die de kinderen mochten beleggen. Daar zat alleen saus op van mezelf en Italiaanse kruiden. Waren heerlijk. De kinderen vonden alleen hun ‘eigen’ pizza lekker. Zal eens niet [emoji38] de sukkels
Geplaatst: 24 december 20204 j Manlief maakte een heerlijke boerenkoolstamppot met een prutje van ui, knoflook, cashewnoten, mosterd en komijn.
Geplaatst: 25 december 20204 j kippensoepje, aardappelpuree, bloemkool, knolraap, kaassaus, wortelsalade, sla, kipvingers, boule noga met aardbeisaus meeste uet en dan 2e kerstdag...
Geplaatst: 25 december 20204 j Bietensoepje met hete pindakaas en koriander, salade met witlof, postelein en bietenblad en risotto met oerprei.Als toetje kweeperen op cider. Een fijne DVM💚 voor Kerst We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.