ike Geplaatst: 5 maart 2020 Geplaatst: 5 maart 2020 De perenboom staat al volop in bloei. Heel vroeg. Heb nog geen insect gezien. Blijft nu de bestuiving achterwege? Het is geen zelfbestuiver Quote
rorror Geplaatst: 5 maart 2020 Geplaatst: 5 maart 2020 Perenboom kan ook door wind bestuift worden. Als er in een straal van zeg 250 meter, een andere perenboom staat en de windrichting staat richting jouw perenboom. Heb je kleine kans op bestuiving. En anders hopen dat hij van de lente/zomer nog een keer extra gaat bloeien. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
weknow Geplaatst: 5 maart 2020 Geplaatst: 5 maart 2020 (aangepast) Met huidige regen zal er weinig vliegen en weinig stuifmeel waaien. Gelukkig duurt bloei makkelijk een week of 2 of nog langer en zolang er niets bestoven is, blijven bloemen best een tijdje intact en ontvankelijk. Kan dus goedkomen met bestuiving. Het is wel een erg vroege. Weet je welke soort het is? (Waarschijnlijk wel, omdat je weet dat het geen zelfbestuiver is...zijn overigens maar heel weinig peren zelfbestuivend....en waar verkopers het roepen valt het vaak tegen). Nog een troost is dat er ook perenrassen zijn die vruchten kunnen maken zonder bestuiving (dat noem je "parthenocarp")...dus niet te veel wanhopen nog....weekje of 2 a 3 de natuur zijn gang laten gaan en grote kans dat het allemaal mee gaat vallen. 😉 5 maart 2020 aangepast door weknow Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.