JdS Geplaatst: 6 maart 2020 Geplaatst: 6 maart 2020 Hallo allemaal, ik heb kersenboompjes ge-ent en vervolgens binnengehouden. Die zijn nu daarom al uitgelopen. Ze hebben echter binnen last van zwarte bladluis. Normaal staan de kersen buiten en wacht ik op lieveheersbeestjes of oorwurmen. Maar binnen lukt dat niet en nu al naar buiten is wat vroeg... Heb al gegoogeld, lokken met bananenschillen, spuiten met afwasmiddel, etc. Maar nog geen succes... Iemand van jullie nog tips over hoe dit te beheersen tot ze naar buiten kunnen? Liever geen chemische bestrijding. Bedankt, Groeten jds Quote
rorror Geplaatst: 6 maart 2020 Geplaatst: 6 maart 2020 Gefeliciteerd! Je heb het eerste luizentopic van 2020! Hoe groot is de kersenboom? Ik zou hem 2x per week onder de douche met een harde straal afspuiten. De pot, daar kan je een zak overheen doen en dichtknopen bij de stam, zodat de aarde niet door en door nat word. Zo ie zo had de kerstenboom beter buiten kunnen staan, aangezien deze door een winterperiode rust nodig heeft. En dus de plant nu verzwakt de lente in gaat. Heb je een foto? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
weknow Geplaatst: 8 maart 2020 Geplaatst: 8 maart 2020 Zo snel mogelijk afharden en in fases naar buiten. Luizen zijn gevolg van verkeerde standplaats en groeiomstandigheden. Als ze binnen staan zo licht en koel mogelijk. Een boom waarop je ent blijft normaal buiten of in een koude ruimte (folietunnel of zo)'. Ze binnen al zo ver laten groeien in veel te weinig licht is bedelen om problemen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
JdS Geplaatst: 8 maart 2020 Auteur Geplaatst: 8 maart 2020 Ja, alle andere jaren heb ik ze buiten ge-ent, ook buiten laten staan en gewoon wat meer geduld gehad... Bedankt voor jullie reacties, toch maar zo snel mogelijk ( met eerst rustig afharden) naar buiten. Dan lost de natuur het zelf op! Groeten jds Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.