rorror Geplaatst: 24 maart 2020 Geplaatst: 24 maart 2020 Heb sinds dat het mooi weer is, "last" van hele kleine witte vliegjes , welke om sommige planten heen vliegen. Ook zie ik dat de bladeren iets wat aangetast worden met wat wittige vlekken in het blad. Ze vliegen om mijn winterharde fuchia en bij de radijsjes. De vliegjes zijn vele maler kleiner dan die rauwvaren vliegjes en fruitvliegjes. Kan er geen foto van maken. Had al gegoogled maar dan kom ik op de witte vlieg uit, maar die zijn vele malen groter dan ik in de tuin heb. Iemand idee wat het is, en hoe schadelijk het is, en beste manier om er van af te komen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Csengele Geplaatst: 24 maart 2020 Geplaatst: 24 maart 2020 Het eerste wat in me opkomt is de witte koolvlieg. Misschien even op Google kijken of je daar toevallig last van hebt. Quote
rorror Geplaatst: 24 maart 2020 Auteur Geplaatst: 24 maart 2020 Als ik google lees ik dat de koolvlieg zo'n 4-7 mm lang zijn. De vliegjes die ik zie zijn 0,5 a1mm groot. Zal toch is kijken of ik er één op de foto kan krijgen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rdenk Geplaatst: 24 maart 2020 Geplaatst: 24 maart 2020 Het zal inderdaad de witte vlieg zijn. Spruzit-R spuiten helpt daar prima tegen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.