Ga naar inhoud

Zoete aardappel als bodembedekker onder tomaat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Dit is het eerste jaar dat ik tomaten en zoete aardappelen ga kweken in mijn moestuin. (volle grond)

Hierover was ik me aan het inlezen.

Ik las dat het aangeraden werd om stroo of mulchmateriaal onder de tomaten te leggen zodat er geen opspattend zand op de tomaten komt.

MAar zou ik hiervoor ook zoete aardappel planten tussen kunnen zetten? zodat ik een levende afscherming heb?

De tomaten komen ook onder een klein afdakje

Geplaatst:

Dat lijkt mij niet handig. Zoete aardappels zijn erg dorstig en moet je vaak water geven. En zodra er tomaten aan je planten hangen dan wil je voorzichtig zijn met gieten omdat die anders gaan barsten. 

Ik heb nooit mulch of andere planten onder mijn tomaten, je moet gewoon niet zo spetteren met gieten ;) (en regen is dus al geen probleem door het afdakje)

Geplaatst:

Wat Jorieke zegt, ik zou het ook niet doen vanwege de heel andere waterbehoefte.

Oh verder mulch ik wel. Vooral tegen onkruid. Ik gebruik houtsnippers. Werkt best!

wees bevriend met kleine dingen

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...