Falaigai Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Hi, Dit is het eerste jaar dat ik tomaten en zoete aardappelen ga kweken in mijn moestuin. (volle grond) Hierover was ik me aan het inlezen. Ik las dat het aangeraden werd om stroo of mulchmateriaal onder de tomaten te leggen zodat er geen opspattend zand op de tomaten komt. MAar zou ik hiervoor ook zoete aardappel planten tussen kunnen zetten? zodat ik een levende afscherming heb? De tomaten komen ook onder een klein afdakje Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Dat lijkt mij niet handig. Zoete aardappels zijn erg dorstig en moet je vaak water geven. En zodra er tomaten aan je planten hangen dan wil je voorzichtig zijn met gieten omdat die anders gaan barsten. Ik heb nooit mulch of andere planten onder mijn tomaten, je moet gewoon niet zo spetteren met gieten (en regen is dus al geen probleem door het afdakje) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Wat Jorieke zegt, ik zou het ook niet doen vanwege de heel andere waterbehoefte. Oh verder mulch ik wel. Vooral tegen onkruid. Ik gebruik houtsnippers. Werkt best! Quote wees bevriend met kleine dingen
Monkey Farmer Geplaatst: 1 mei 2020 Geplaatst: 1 mei 2020 ze zeggen dat Tomaten en Basillicum goed samen gaan.. Quote
Patrijs Geplaatst: 1 mei 2020 Geplaatst: 1 mei 2020 Ook moet ik altijd veel rond mijn tomaten zijn voor dieven, aanbinden en oogsten. Wat ruimte is dan wel prettig. Quote De moestuin van Patrijs
AshaiRey Geplaatst: 1 mei 2020 Geplaatst: 1 mei 2020 Tomaten OP aardappel gaat ook goed. Ik bedoel dus tomaat enten op aardappel. Quote Groetjes,Bram
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.