Waaslander Geplaatst: 26 april 2020 Geplaatst: 26 april 2020 Af en toe word het hier wel eens aangehaald hoe maak/brand ik gaten in worteldoek . Buis/blik,.... niet altijd handig/veilig . Ik moest er dus een 100 maken voor de zoete aardappels . Voor planten die in P9 poten stonden . Dus het liefst waar een vierkant van 9 cm in kon . Na wat googelen en denken het volgende bedacht en in elkaar geknusselt. Buis waar een borstelsteel in word gemonteerd veilig tegen brandwonden . Bout was de bedoeling om via beugel een bunsenbrander op te monteren. Dus die constant de dikkere plaat opwarmt en zo een warmte reserve opbouwt waarborgt . Daar onder een vierkant uit hoekijzer 1mm dikte die het gat eigenlijk brand brand . Spijtig genoeg was gas op van bunsenbrander op en winkel waar ik deze normaal haal nog gesloten (corona). Daarom maar met onkruid brander deze opgewarmd om de 3 gaten (doek 105gr/m²) maar vermoed dat je zonder te stoppen op een rustig tempo kan blijven branden met bunsenbrander Resultaat vierkanten 10cm Quote
Ben de Hobbyboer Geplaatst: 11 april 2021 Geplaatst: 11 april 2021 (aangepast) Mal met voorgeboorde cirkels maken in een lat. Vervolgens met soldeerbout. Gaat snel en is goedkoop. 11 april 2021 aangepast door Ben de Hobbyboer fotos toegevoegd Quote
Jane Doe Geplaatst: 11 april 2021 Geplaatst: 11 april 2021 Zag laatst gewoon alleen met zo een hand brandertje gaten branden, zonder mal of vorm. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 13 april 2021 Geplaatst: 13 april 2021 Vorig jaar dit soort platen gemaakt, verschillende diameters en plantafstanden. Werkt prima mits goed vastgelegd!! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
aalterse-willy Geplaatst: 25 mei 2021 Geplaatst: 25 mei 2021 Het deksel van een koffiedoos is juist gepast voor een rond P9 potje. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.