Ludo Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Recept uit "In pot en fles" : Kerstomaatjes op aromaat van zachte wijnazijn zonder suiker - Basilicum op olijfollie. Beide mooi gelukt en staan te trekken in de kelder. Quote
harmony Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Hoe gaat dat, basilicum op olie? Gewoon blaadjes in de pot en olie erover? Hoe lang kun je dat bewaren?Groetjes, Monique Quote
Ludo Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Zoals je ziet is het een flesje van 500cc olijfolie van Bertoli. Olie eruit en opwarmen tot 40° (met thermometer meten). 150 gram verse gekneusde basilicum in de fles proppen (gaat gemakkelijk met de steel van een houten lepel, hierdoor worden de blaadjes ook gekneusd).Warme olie erop gieten, alles gaat er niet meer in, er blijft ong een halve tas over. Dop erop en wegzetten.De olie zal na drie à 4 weken gebruiksklaar zijn.Om de olie langer te bewaren dan enkele weken, na 3 maand filteren en terug in fles doen. Als garnering enkele blaadjes basilicum erbij voegen.bewaartijd : 1 jaar, gefilterd. Quote
marcusmattheus Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Hoi Ludo, over de kersttomaatjes : gewoon in de pot met die wijnazijn en wegzetten ?of moet dat ook grondig afgedicht worden enz... ?ja, ik ben een beginneling Marc. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Ludo is al een tijdje (meer dan een jaar) niet online geweest. Ik vrees dus dat je geen antwoord zal krijgen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
mijke Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Daarnaast lijken beide recepten me nogal botulismegevoelig? Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Ludo Geplaatst: 21 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2013 Inderdaad, lange tijd niet meer online geweest. Drukke periodes gehad en wat ziekte. Wil niet zeggen dat ik niet meer tuinier hoor ! Ik kom nog wel terug kortelings met foto's van een "super" fruithakselaar en dito wijnpers om appels te persen. Tot dan ! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.