Tjeerd Geplaatst: 23 mei 2020 Geplaatst: 23 mei 2020 Van wie zijn deze eitjes op mijn tuinbonen? Quote
paddestoelengek Geplaatst: 24 mei 2020 Geplaatst: 24 mei 2020 van mij 😀 de eitjes zijn in een nette formatie gelegd. Gezien ook de grote van de eitjes schat ik in dat er een vlindersoort is bezig geweest. Opletten dus, de mini-rupsjes zullen snel groeien ten koste van de bladeren van je tuinbonen. Vlinders leggen hun eitjes op het voedsel dat de rupsjes nodig hebben! Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
rorror Geplaatst: 24 mei 2020 Geplaatst: 24 mei 2020 Zijn eitjes van vlinders niet kleiner? Ik gok dat het eitjes van een wants is. Google eens op 'zwarte eitjes wants' en dan bij afbeeldingen kijken. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 24 mei 2020 Geplaatst: 24 mei 2020 Ik kan me niet herinneren ooit rupsen op mijn tuinbonen te hebben gehad. (Maar dat kan ook aan vergeetachtigheid of mijn roze bril liggen...) Van welke vlinder zouden dat dan de eitjes zijn? Wel zie ik hier bijv. de bladrandkever van de jonge planten snoepen. Ze zien er wel uit als vlindereitjes, dat dan weer wel. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 24 mei 2020 Geplaatst: 24 mei 2020 @rorrro: Die zien er wel mooi uit: Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 24 mei 2020 Geplaatst: 24 mei 2020 Ja die staan op punt om uit te komen! Doet mij aan het vroegere 'mijnvegen' spelletje denken. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.