May 24, 20205 yr van mij 😀 de eitjes zijn in een nette formatie gelegd. Gezien ook de grote van de eitjes schat ik in dat er een vlindersoort is bezig geweest. Opletten dus, de mini-rupsjes zullen snel groeien ten koste van de bladeren van je tuinbonen. Vlinders leggen hun eitjes op het voedsel dat de rupsjes nodig hebben! moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
May 24, 20205 yr Zijn eitjes van vlinders niet kleiner? Ik gok dat het eitjes van een wants is. Google eens op 'zwarte eitjes wants' en dan bij afbeeldingen kijken. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
May 24, 20205 yr Ik kan me niet herinneren ooit rupsen op mijn tuinbonen te hebben gehad. (Maar dat kan ook aan vergeetachtigheid of mijn roze bril liggen...) Van welke vlinder zouden dat dan de eitjes zijn? Wel zie ik hier bijv. de bladrandkever van de jonge planten snoepen. Ze zien er wel uit als vlindereitjes, dat dan weer wel. De moestuin van Patrijs
May 24, 20205 yr Ja die staan op punt om uit te komen! Doet mij aan het vroegere 'mijnvegen' spelletje denken. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.