Theo Post Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 ik weet dat er een onderwerp is over deze ziekte en groot ook. maar ik wil ff opvallen :mijn tomaat was na vakantie zo goed als volledig bruin,, aardappelzieke,,,,ik heb al het bruine blad en alle bruine vruchtenweggehaald. nu is ie bijna kaal ,, maar nog een aantal vruchten.maar de stam is grootendeels zwart.is er nog hoop voor deze tomaat of een oplossing??gr theo Quote Hallo. ook zo'n groentetuin fan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 ik denk dat hij volledig afsterft Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berti Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 ik adviseer euthanasie toe te passen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Jup, voor ie andere aansteekt. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Bij mij zijn ze allemaal ziek en ik laat ze dus staan om te zien of er nog wat rijp wil worden. Afruimen kan straks ook. 't gaat nu niet zo hard meer met het verbeterde weer. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Als de planten eenmaal geïnfecteerd zijn, maakt het totaal niet meer uit wat voor weer het wordt. Zonder je te veroordelen hoor Kruidje, maar wat je nu doet is nu juist de reden dat Phytopthora steeds grotere vormen aan neemt, het gros van de mensen met tomatenplanten weten niet wat ze kunnen veroorzaken. De sporen die nu van je plant afkomen kunnen door wind wel tot soms wel tientallen kilometers ver komen en overal andere tomaten of aardappels besmetten!! Dus in naam van alle Eindhovenaren e.o. wil ik je toch vragen de planten te ruimen en dan ook echt ruimen, gelijk de kliko in of in afgesloten zakken tot dat je het bv. naar de milieustraat kan brengen. Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Oeps ! Zal ze dan morgen eens gaan opruimen. Bedankt voor de tip. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 De vruchten kan je in de vensterbank laten rijpen, of laten liggen tot ze ook bruin worden Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts