Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gisteren van een collega een bananenboom gekregen die maar wat stond te verloederen. Ik dacht wie weet krijg ik hem weer mooi. 

Nu heb ik weinig ervaring met dit soort plant. 

Ik heb een nieuwe pot gekocht (40/40). Mest heb ik ook liggen. 

Nu ziet hij er niet fantastisch uit, iemand een idee wat ik best doe? 

Een blad was al geknakt door de wind vertelde ze. Ik heb dit met een bamboestokje en touw weer rechtgehangen maar heb geen idee of dit mag of kan. 

Ik ga de plant naar de grote pot zeten met teelaarde gemengd met mest. In een plekje waar hopelijk veel zon komt en regelmatig water geven. Kan ik nog iets doen?

IMG_20200630_125509315.jpg

IMG_20200701_133001612.jpg

IMG_20200701_133012378.jpg

IMG_20200701_133017015.jpg

IMG_20200701_133022905_HDR.jpg

Geplaatst:

Welkom ward,

Ook wij hebben hier een aantal bananenbomen, want ze jongen erg aan met die zijscheuten.

Zet hem in een zo groot mogelijke pot, 70cm of meer.

Geef hem voldoende voeding en ruimte en hij zal op de warme dagen gaan groeien.

Hier staan ze vanaf eind mei/ half juni buiten, als de nachten ook warm zijn.

Eind september weer nr binnen voor de eerste stormen.

Al het lelijke blad er af en hij neemt weer een groeispurt.

Van bloem tot banaan kan wel een jaar duren, jouw boompje heeft al wat lengte maar is nog jong.

De bladeren die erg slecht zijn kan je weghalen, dat geeft weer ruimte voor nieuw blad.

En ja, soms zien ze er niet uit, na een flinke wind ook al zet je ze op een luw plekje.

Maar ze maken zo weer mooie nieuwe bladeren en zijscheuten als ze eenmaal op gang zijn.

Geplaatst:

Toevallig mijn andere berichtje gezien 🙈 zou ik een gat in mijn pot boren of is enkel steenpuin onderaan voldoende als afwatering? 

Dat is het laatste dat ik moet weten 🙈🙏

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...