WardV Geplaatst: 1 juli 2020 Geplaatst: 1 juli 2020 Ik heb gisteren van een collega een bananenboom gekregen die maar wat stond te verloederen. Ik dacht wie weet krijg ik hem weer mooi. Nu heb ik weinig ervaring met dit soort plant. Ik heb een nieuwe pot gekocht (40/40). Mest heb ik ook liggen. Nu ziet hij er niet fantastisch uit, iemand een idee wat ik best doe? Een blad was al geknakt door de wind vertelde ze. Ik heb dit met een bamboestokje en touw weer rechtgehangen maar heb geen idee of dit mag of kan. Ik ga de plant naar de grote pot zeten met teelaarde gemengd met mest. In een plekje waar hopelijk veel zon komt en regelmatig water geven. Kan ik nog iets doen? Quote
Patrijs Geplaatst: 1 juli 2020 Geplaatst: 1 juli 2020 Welkom ward, Ook wij hebben hier een aantal bananenbomen, want ze jongen erg aan met die zijscheuten. Zet hem in een zo groot mogelijke pot, 70cm of meer. Geef hem voldoende voeding en ruimte en hij zal op de warme dagen gaan groeien. Hier staan ze vanaf eind mei/ half juni buiten, als de nachten ook warm zijn. Eind september weer nr binnen voor de eerste stormen. Al het lelijke blad er af en hij neemt weer een groeispurt. Van bloem tot banaan kan wel een jaar duren, jouw boompje heeft al wat lengte maar is nog jong. De bladeren die erg slecht zijn kan je weghalen, dat geeft weer ruimte voor nieuw blad. En ja, soms zien ze er niet uit, na een flinke wind ook al zet je ze op een luw plekje. Maar ze maken zo weer mooie nieuwe bladeren en zijscheuten als ze eenmaal op gang zijn. Quote De moestuin van Patrijs
D_SDennis Geplaatst: 1 juli 2020 Geplaatst: 1 juli 2020 Haha, grappig! ik heb je bericht net gezien op het Palmvriendenforum en heb je daar ook van een uitgebreid antwoord voorzien! Quote
WardV Geplaatst: 1 juli 2020 Auteur Geplaatst: 1 juli 2020 Ja ik dacht meer kans dat iemand reageert bedankt dennis!!!!!! Quote
WardV Geplaatst: 1 juli 2020 Auteur Geplaatst: 1 juli 2020 Toevallig mijn andere berichtje gezien 🙈 zou ik een gat in mijn pot boren of is enkel steenpuin onderaan voldoende als afwatering? Dat is het laatste dat ik moet weten 🙈🙏 Quote
rorror Geplaatst: 1 juli 2020 Geplaatst: 1 juli 2020 30 minuten geleden, WardV zei: zou ik een gat in mijn pot boren Absoluut! En dat in combinatie met wat steenpuin onder in de pot. En dan een mooie onderschotel erbij. Dan kan je die met de winter onder de pot doen als deze binnes huis staat. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
WardV Geplaatst: 1 juli 2020 Auteur Geplaatst: 1 juli 2020 Ik heb het gebroken blad afgeknipt 😛 trok de plant haast scheef bij wind Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.