Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Voor de gein een pompoentje "graveren", en hopen dat hij blijft leven: je neemt een stevige speld of naald, zorgt dat je niet erg trekt of draait aan het jonge en nog kleine pompoentje, en graveert de gewenste tekst of tekening, soms een verloren pompoentje ..meestal resultaat:783_d785e985afb900993238179eaecf78af.jpg

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Nou Jet die wil ik graag , als dat mag, nomineren voor de foto van de week!!!

Geweldig!

Doe ik inspiratie van op want ik ben nog niet verder gekomen dan zoiets::

977_cfa5b85df880b010711b0e7d8aa43798.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:
Dank je Geedee, de foto van de week had ik al met de berg pompoentjes in de kruiwagen!

ja nou en?? Sommige mensen mogen best 2 x met de neus in de boter vallen toch??

Geplaatst:
en dat doe je gewoon als de pompoen net bestoven is?

Nee Rommert dat is te vroeg. Je moet eigenlijk wachten totdat je ziet dat een pompoentje goed "gezet is". Bij een gewone oranje Uchi-kuri pompoen zou ik zeggen dat je wacht totdat hij zo groot als een softbal is. Beter iets te groot dan te klein, dan heb je meer kans dat de steel al zo sterk is dat hij blijft leven. ook bij wat oudere pompoenen zou je het kunnen proberen, ze moeten dan nog wel enkele weken aan de plant blijven zodat er littekenweefsel gevormd kan worden.

Geplaatst:

Als je ondertussen pompoenen genoeg hebt zou je het kunnen proberen. Probeer zoveel mogelijk niet aan de steel te trekken..het mooiste is als je hem op zijn plaats kan laten liggen en er -behalve met de speld- niet aan hoeft te komen. Ik had dit jaar twee pompoenen die meteen afbraken toen ik ze een halve centimeter probeerde te draaien om verder te schrijven. het was wel een pompoensoort ( Lady Godiva) die ik nog nooit beschreven had..de Jumbo Banana gaat vaak goed, zo ook de Uchi-Kuri, die hebben beide een stevige steel ( pompoenras in deze gevallen is de curcubita maxima..met dikke stelen, dat is de Gele Centenaar ook.)

Geplaatst:

Mensen, dank. Het is echt geinig om te doen. Ik hou zo`n beschreven pompoentje meestal simpel, tekst voor bv een verjaardag of oud en nieuw.Bloemetje erbij..een echte kunstenaar zou er iets prachtigs van kunnen maken..helaas niet houdbaar

Geplaatst:

In china hebben ze pompoenen in een mal van een boedahh laten groeien zo zag de pompoen eruit als een boedahh

Mooi gemaakt Jet

Omdat het kan.

Leuk Jet! Volgend jaar pompoenen in een pot kweken, dan met potten en pompoenen en al naar de Vide Grenier en daar ter plaatse graveren! Gouden Handel volgens mij

Nog niet zo `n slecht idee...dan wel met een niet rankende pompoen anders zit je zo in een bosje..

Guus: Goed idee: ik had ook pompoenen liggen op van die half ronde dakpannen, -tegen de woelmuisaanval van onderen- en die groeiden moeiteloos verder in die vorm..Misschien probeer ik volgend jaar eens een vierkant blik.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Guus: Goed idee: ik had ook pompoenen liggen op van die half ronde dakpannen, -tegen de woelmuisaanval van onderen- en die groeiden moeiteloos verder in die vorm..Misschien probeer ik volgend jaar eens een vierkant blik.

Of in de vorm van een enorme woelmuis...als afschrikmethode

• 11 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...