appelvrouw Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 (aangepast) Voor de gein een pompoentje "graveren", en hopen dat hij blijft leven: je neemt een stevige speld of naald, zorgt dat je niet erg trekt of draait aan het jonge en nog kleine pompoentje, en graveert de gewenste tekst of tekening, soms een verloren pompoentje ..meestal resultaat: 29 augustus 2011 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 (aangepast) Nou Jet die wil ik graag , als dat mag, nomineren voor de foto van de week!!! Geweldig! Doe ik inspiratie van op want ik ben nog niet verder gekomen dan zoiets:: 29 augustus 2011 aangepast door Gast Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Hahahaha gaaf! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Dank je Geedee, de foto van de week had ik al met de berg pompoentjes in de kruiwagen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Mooi gedaan Jet !! Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Dank je Geedee, de foto van de week had ik al met de berg pompoentjes in de kruiwagen! ja nou en?? Sommige mensen mogen best 2 x met de neus in de boter vallen toch?? Quote
rommert Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 en dat doe je gewoon als de pompoen net bestoven is? Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 en dat doe je gewoon als de pompoen net bestoven is? Nee Rommert dat is te vroeg. Je moet eigenlijk wachten totdat je ziet dat een pompoentje goed "gezet is". Bij een gewone oranje Uchi-kuri pompoen zou ik zeggen dat je wacht totdat hij zo groot als een softbal is. Beter iets te groot dan te klein, dan heb je meer kans dat de steel al zo sterk is dat hij blijft leven. ook bij wat oudere pompoenen zou je het kunnen proberen, ze moeten dan nog wel enkele weken aan de plant blijven zodat er littekenweefsel gevormd kan worden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
rommert Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 ja ik kan mijn handen er net omheen sluiten denk ik maar het is een gele centenaar. Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Als je ondertussen pompoenen genoeg hebt zou je het kunnen proberen. Probeer zoveel mogelijk niet aan de steel te trekken..het mooiste is als je hem op zijn plaats kan laten liggen en er -behalve met de speld- niet aan hoeft te komen. Ik had dit jaar twee pompoenen die meteen afbraken toen ik ze een halve centimeter probeerde te draaien om verder te schrijven. het was wel een pompoensoort ( Lady Godiva) die ik nog nooit beschreven had..de Jumbo Banana gaat vaak goed, zo ook de Uchi-Kuri, die hebben beide een stevige steel ( pompoenras in deze gevallen is de curcubita maxima..met dikke stelen, dat is de Gele Centenaar ook.) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
rommert Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 oke zal het proberen ik denk dat de rank waar de pompoen aan vast zit ook wel een beetje meedraait en anders zet ik er maar 1 woord op. Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Succes!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
helena Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 met recht, foto van de week. Gefeliciteerd Jet Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Mensen, dank. Het is echt geinig om te doen. Ik hou zo`n beschreven pompoentje meestal simpel, tekst voor bv een verjaardag of oud en nieuw.Bloemetje erbij..een echte kunstenaar zou er iets prachtigs van kunnen maken..helaas niet houdbaar Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
veuvecouderc Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Leuk Jet! Volgend jaar pompoenen in een pot kweken, dan met potten en pompoenen en al naar de Vide Grenier en daar ter plaatse graveren! Gouden Handel volgens mij Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Guus D Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 In china hebben ze pompoenen in een mal van een boedahh laten groeien zo zag de pompoen eruit als een boedahh Mooi gemaakt Jet Quote Omdat het kan.
harmony Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Goed idee voor volgend jaar! Bedankt! (ik vind 'hoi poemel' ook geestig ) Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2011 (aangepast) Leuk Jet! Volgend jaar pompoenen in een pot kweken, dan met potten en pompoenen en al naar de Vide Grenier en daar ter plaatse graveren! Gouden Handel volgens mij Nog niet zo `n slecht idee...dan wel met een niet rankende pompoen anders zit je zo in een bosje.. Guus: Goed idee: ik had ook pompoenen liggen op van die half ronde dakpannen, -tegen de woelmuisaanval van onderen- en die groeiden moeiteloos verder in die vorm..Misschien probeer ik volgend jaar eens een vierkant blik. 30 augustus 2011 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jasmin Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 LOL!!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
geedee Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Guus: Goed idee: ik had ook pompoenen liggen op van die half ronde dakpannen, -tegen de woelmuisaanval van onderen- en die groeiden moeiteloos verder in die vorm..Misschien probeer ik volgend jaar eens een vierkant blik. Of in de vorm van een enorme woelmuis...als afschrikmethode Quote
Guus D Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Hier heb ik nog een andere vorm, maar dan met meloenen, om ze makkelijker te snijden laat je ze gewoon in een vierkant kistje groeien: http://www.degezondeapotheker.nl/vensterpags/vemeloen_watermeloen.htm of in piramidevorm: En hier een filmpje hoe ze dat doen:http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=71088 Ik zou het ook wel een keer willen proberen Quote Omdat het kan.
geedee Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Ik voel een wedstrijdje "vreemde pompoenvormen kweken" aankomen Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2012 Nieuwe pompoenen, dit jaar heb ik behalve felicitaties aan familieleden (Hoera Opa 100!! ) de naam op de pompoenen gegrafeerd. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Heb gisteren een spaghetti pompoen voorzien van naam. Eens kijken hoe dat uit pakt! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.