Jorieke123 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Hartige taart met ei en ui, zeer gewaardeerd door mij! Ingrediënten 4 eierenblikje croissantdeeg (of maak zelf een lekkere bodem!)2 el. boter, 3 witte en 3 rode uien, gehakt2 kleingesneden bosuitjes1½ el. bruine basterdsuiker4 el. droge witte wijn (laat ik weg)zout en peper bakspray of gesmolten boter 2 el. slagroom of bouillon3 tl. Italiaanse keukenkruiden. BereidenVerwarm de boter in een pan en roerbak hierin alle uien. Voeg de suiker, de wijn, het zout en de peper naar smaak toe. Laat dit 10 minuten zachtjes stoven. Vet een springvorm van ca. 24 cm aan de binnenzijde in. Open het blikje croissantdeeg en haal het deeg eruit. Spreid het deeg uit op de plank en snijd dit doormidden. Plaats dit deeg op elkaar en rol uit tot een ronde plak (doorsnede ca. 28 cm). Vul hiermee de vorm en laat de randen iets oversteken. Zet de heteluchtoven aan op 175°C (gas/elektra 200°C).Klop de eieren los en voeg hier de room en de kruiden aan toe. Schep de uien in de springvorm en verdeel het eimengsel eroverheen. Zet de taart op het rooster middenin de voorverwarmde oven. Bak de taart in ca. 25 minuten goudbruin. Laat even afkoelen alvorens de vorm uit de oven te halen. Serveer met een tomatensalade. Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
cindy's moestuintje Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 hmmmm lijkt me heerlijk, ik heb hem opgeslagen! Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 gatverpielekes, dat lijkt me weer overheerlijk Geloof dat ik maar weer lid moet worden van de sportschool, ik word tonnetjerond van al die lekkere dingen die hier worden gepubliceerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 Ik houd niet zo van bladerdeeg en gebruik (als ik k en k-deeg wil) hartige taart deeg of filodeeg. Staat naast de diepvriesbladerdeeg.Filodeeg is ook lekker met spinazie. Quote Een mening is altijd vrijblijvend, soms aantrekkelijk, soms verwerpelijk, verstandig of dwaas, men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts