missa92 Posted October 31, 2020 Share Posted October 31, 2020 Volgend jaar wil ik graag in verhoogde bakken tuinieren, deze bekleed ik aan de binnenzijde met worteldoek. Bij ons bij de loods kan ik qua grond kiezen uit potgrond en moestuinmix, beide van Amica. Ik ben van plan het te mengen met compost en bemeste tuinaarde, in de verhouding 1/3 van elke 'grondsoort'. Nu is mijn vraag, welke kan ik het beste kiezen? - de prijs is gelijk dus daarvoor maakt het niet uit. Hieronder de gefotografeerde 'informatie' op de zakken. Bedankt voor jullie hulp alvast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 (edited) Weinig reactie geweest zie ik, ik ben zelf ook nogal afwezig geweest hier. Als je vraag nog actueel is: ik gebruik zelf het liefste de moestuinmix. De grond blijft luchtiger en beter gedraineerd dan potgrond of bemeste tuinaarde. Dat laatste lijkt mij voor in bakken sowieso vrij grof, en compost is niet nodig als je start met moestuinmix want daar zit al voeding in. Als je in de bakken een makkelijke moestuin wilt maken (met vakjes) is het helemaal makkelijk om bij te houden, telkens als je een gewas oogst doe je een beetje compost of mest door de zojuist vrijgekomen plek en voila, je nieuwe grond is klaar en gevoed. Het enige waar je reken ing mee moet houden is een vorm van wisselteelt, niet twee keer achtereen een gewas uit dezelfde groep op dezelfde plek zetten. Daarmee gaat het bij mij al jaren goed. Succes! Edited February 24, 2021 by Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelb Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 Ik gebuik champost voor het verbeteren van de grond en ben daar goed tevreden over. Ik heb nog flink wat over en breng al meer champost naar mede tuinders:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts