freggel Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Hier en daar kom ik recepten tegen om uit zelf geperst appelsap appelcider te maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kom namelijk vaak (niet altijd) tegen dat er een gistingsfles gebruikt moet worden en die heb ik niet. Als ik het op een andere (goede, niet te omslachtige) manier kan doen dan wil ik het wel eens proberen om te kijken of het wat is. Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Wij hebben een litertje gemaakt, maar dan niet op de oeroude manier. Gewoon sap, met gist, in een fles (helemaal niet duur, en je kunt nog eens wat leuke dingetjes proberen in zo'n ding ) en na het gisten hebben we het in grolsch beugelflesjes gedaan.Ik vind er niets aan. Mijn vriend vindt het lekker. Ik had gehoopt dat er meer appelsmaak aan zou zitten, maar dat is dus echt niet het geval Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 Okee, bedankt! Dan ga ik van de week misschien eens een poging wagen! Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 the key thing is dat er geen lucht bij het gistings proces mag zijn. Dus als je een fles luchtdicht (vacuum) kan maken werkt t. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts