Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jorieke: Dat weet ik niet, maar ik ben een tijd geleden ook op zoek geweest waarom ons kipje aan het kraaien was, vandaar...

Als je zeker weet dat het een hen is, dan zou ik daar van uitgaan! Als je het niet zeker weet... dan wellicht toch een haan? (met mislukte staart?)

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Zou ik hem/haar toch apart zetten alleen en kijken of er ei uitkomt dan is raadsel opgelost.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Nou dan is het een haan die de pan in moet,

ik zou hem gelijk slachten want nu is het een opvreter en dan kun je zijn ingewanden goed bekijken en opzoek naar bewijzen

Geplaatst:

Die kam ik zou zeggen haan.

Ookal spreekt kleur en staart iets tegen, howel de staart nij ""echte"" haan niet vrij groot te noemen is.

Is dit voor zover jij weet raszuiver NH blauw ?

Geplaatst:

MMMMM bij onzuiver kon je nog zeggen draagt kenmerk van meer soorten, nu niet

Kom je bij slachten dingen tegen die speciaal bij kip of haan hoort ?

Ik heb weleens gehoord dat er soms een ei bij kip inzit maar dat kan fabel wezen geen verstand van slachten

maar goed dan zou raadsel optelossen zijn.

O ik weet wat zet er een andere haan bij gaan ze vechten 2 hanen klimt de echte haan op deze een kip.

Klimt deze op echte haan dan nog steeds raadsel en kun je nog een grappige foto maken

Geplaatst:

Hahaha,, Jorieke, een hermafrodiete kip, heb jij weer

Nee maar even serieus, die kam... ik zeg HAAN! (dus in de soep )

Geplaatst:

Even een vraagje aan de kippenexperts onder ons;

Ik ben net even bezig geweest in het nachthok en met mijn shirt veegde ik langs een zitstok.

had vervolgens beestjes op mijn mouw.

Beetje bruin/grijs/geel van kleur.

Hele kleine beestjes die, als je probeert ze dood te knijpen, heel lastig fijn te knijpen zijn.

Wat is dit voor ongedierte en hoe behandel ik dit?

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Bloedluis is vooral erg rood 's ochtends, als ze zich lekker vol hebben gezogen 's nachts. Dan zijn ze echt bloedrood zeg maar. In de loop van de dag wordt het bruiner/lichter.

Hoe zien de kipjes eruit? Kammetjes nog mooi rood? Leggen nog goed? Op tijd ontdekken is bij alles vormen van ongedierte in ieder geval belangrijk!

Geplaatst:

Zou voor de kip zelf ook even spray halen en onder kont en vleugels even spuiten, check in de nacht het hok met zaklantaarn waneer je dan allerlei beestjes ziet weet je dat dit echt nodig is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...