hansm Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Leuk lekkere kontjes hebben ze ( ik ben nu eenmaal best gek op kippen) Quote Players only love you when they're playing.
eva1986 Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Jorieke: Dat weet ik niet, maar ik ben een tijd geleden ook op zoek geweest waarom ons kipje aan het kraaien was, vandaar... Als je zeker weet dat het een hen is, dan zou ik daar van uitgaan! Als je het niet zeker weet... dan wellicht toch een haan? (met mislukte staart?) Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
hansm Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Zou ik hem/haar toch apart zetten alleen en kijken of er ei uitkomt dan is raadsel opgelost. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 17 juni 2012 Auteur Geplaatst: 17 juni 2012 Nee, er komt echt geen ei uit. Maar komt dat omdat ze daar te Alfa voor is, of omdat ze een (zeer vrouwelijke) haan is? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Nou dan is het een haan die de pan in moet, ik zou hem gelijk slachten want nu is het een opvreter en dan kun je zijn ingewanden goed bekijken en opzoek naar bewijzen Quote Players only love you when they're playing.
eva1986 Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Bij ons leggen beide dames door, dus ook de kraaiende dame Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Jorieke123 Geplaatst: 17 juni 2012 Auteur Geplaatst: 17 juni 2012 Oh, ik vergeet natuurlijk te melden dat de andere, echtere dames, ook niet leggen. Van de NH-blauwe dan. Dus het hoeft nog niet persé een haan te zijn.Maar waarom die 5 kippen nu ineens niet meer leggen...??? Ik snap er geen hout van. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Mischien bloedluis, even spuitbus overhalen. Quote Players only love you when they're playing.
snekermoestuin Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Leuk lekkere kontjes hebben ze ( ik ben nu eenmaal best gek op kippen) inderdaad, ze hebben nu al best een mooi zacht donzen verenpak op hun achterste Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Jorieke123 Geplaatst: 18 juni 2012 Auteur Geplaatst: 18 juni 2012 Zie hier de hen waar we over twijfelen: En 1 van de 4 andere hennen: Een haan, foto gejat van internet. (www.hetbuitenbeest.com) En nog even een geinige foto, echt niet gefotoshopt, waarop 'ze' al laat zien wat er gaat gebeuren als ze toch een haan blijkt: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Die kam ik zou zeggen haan.Ookal spreekt kleur en staart iets tegen, howel de staart nij ""echte"" haan niet vrij groot te noemen is.Is dit voor zover jij weet raszuiver NH blauw ? Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 18 juni 2012 Auteur Geplaatst: 18 juni 2012 Voor zover ik weet wel raszuiver ja. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 MMMMM bij onzuiver kon je nog zeggen draagt kenmerk van meer soorten, nu niet Kom je bij slachten dingen tegen die speciaal bij kip of haan hoort ?Ik heb weleens gehoord dat er soms een ei bij kip inzit maar dat kan fabel wezen geen verstand van slachtenmaar goed dan zou raadsel optelossen zijn. O ik weet wat zet er een andere haan bij gaan ze vechten 2 hanen klimt de echte haan op deze een kip.Klimt deze op echte haan dan nog steeds raadsel en kun je nog een grappige foto maken Quote Players only love you when they're playing.
Gemma Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Hermafrodiet?Komt ook bij kippen voor. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
eva1986 Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Hahaha,, Jorieke, een hermafrodiete kip, heb jij weer Nee maar even serieus, die kam... ik zeg HAAN! (dus in de soep ) Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Gemma Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Even een vraagje aan de kippenexperts onder ons; Ik ben net even bezig geweest in het nachthok en met mijn shirt veegde ik langs een zitstok.had vervolgens beestjes op mijn mouw.Beetje bruin/grijs/geel van kleur.Hele kleine beestjes die, als je probeert ze dood te knijpen, heel lastig fijn te knijpen zijn.Wat is dit voor ongedierte en hoe behandel ik dit? Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
eva1986 Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Google eens op bloedluis... Hoop t niet voor je, maar zou zomaar kunnen! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Gemma Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Ik dacht zelf eerder aan veerluis of een mijt soort..Bloedluis is roder dacht ik Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
eva1986 Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Bloedluis is vooral erg rood 's ochtends, als ze zich lekker vol hebben gezogen 's nachts. Dan zijn ze echt bloedrood zeg maar. In de loop van de dag wordt het bruiner/lichter. Hoe zien de kipjes eruit? Kammetjes nog mooi rood? Leggen nog goed? Op tijd ontdekken is bij alles vormen van ongedierte in ieder geval belangrijk! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Gemma Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Hm.. zal morgen mijn hele hok uitmesten en inspuiten met finecto.Kippen leggen nog erg goed ( 3 eitjes per dag van 5 kipjes )Kammetjes mooi rood. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
hansm Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 Zou voor de kip zelf ook even spray halen en onder kont en vleugels even spuiten, check in de nacht het hok met zaklantaarn waneer je dan allerlei beestjes ziet weet je dat dit echt nodig is. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 21 juni 2012 Auteur Geplaatst: 21 juni 2012 Dat 'ze' een grote kam heeft, zegt voor ons niet zoveel: View My Video Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
eva1986 Geplaatst: 21 juni 2012 Geplaatst: 21 juni 2012 Hihi! Mama met veel testosteron! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Jorieke123 Geplaatst: 21 juni 2012 Auteur Geplaatst: 21 juni 2012 Neuh, dat ras (Marans) heeft sowieso flinke kammen. De NH-Blauwe verder niet zo, maar goed, een grote kam is dus niet altijd een haan. Lastig hoor Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gemma Geplaatst: 21 juni 2012 Geplaatst: 21 juni 2012 @hans; en jawel, bloedluis..Bah, heb er zelf jeuk van.Het finecto voor in t hok en een bus 404 voor de kippen zelf.De kieren dit weekend maar extra dicht kitten.. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.