Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zuinig met eten.

Featured Replies

Geplaatst:

Ben ook van; zonde om weg te gooien. Hebben 2 diepvriezers. Bakker brengt voor hele week 6 broden. Die gaan in de kleine vriezer. Ieder neemt eruit wat die nodig heeft gedurende de dag met als resultaat geen tot weinig oud brood. Een korstje of overblijfsel gaat bij konijn.

Bloemkool en broccolistronken worden in plakjes gesneden en meegekookt. Vroeger.....wanneer bij ons thuis de kool; wit en rood, werd gesneden, kregen wij de stronken. Gewoon lekker om op te knabbelen.

Restjes; Man vult 's avonds een bakkie overblijfsel om de volgende dag bij zijn baas op te warmen. Hij vind dat heerlijk. Wanneer je de restjes gelijk koelt kun je die best een paar dagen bewaren. Vind zelf opgewarmde stamp tussen de middag wel lekker. Kids zijn vlak na het werk of van school blij met een bakje opgewarmde pasta of rijst voor de ergste honger.

Vet overgebleven van spekjes bakken wordt bewaard ( lang houdbaar ) om later in een stamppot te doen ipv margarine.

Kontjes kaas worden geraspt met keukenmachine voor bij de pasta en in de vriezer bewaard. Makkelijk a la minute eruit te halen en te gebruiken. Overgebleven aardappelen worden 1x in de week opgebakken, puree gegratineerd.

Geplaatst:

Toch is het zonde dat supermarkten zo vast zitten aan regelgeving.

Helemaal als je op de radio reclames hoort van eten is om op te eten en daar ook nog een site van is.

Hopelijk komen ze er bij de overheid achter dat er veel meer besparing valt te halen bij supermarkten dan bij consumenten.

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.

• 2 weken later...
Geplaatst:

zuinig met eten

ik zeg het hier zo vaak jongens eet niet zo veel ......

ze nemen 3 eieren daarop leggen ze 2 plakken kaas .dan nemen ze nog 2 plakken ham dit alles bakken ze lekker in de pan .......ik zeg jongens eet niet zo veel

krijg ik als antwoord .....ja ik heb honger :

maar voor de rest zijn we hier wel zuinig al het brood gaat op .zijn met 6 man hier..het warm eten daar blijft nog wel eens iets van over maar dat gaat dan na de hond die lust ook graag macaroni

veel al bezuinig op het stroom verbruik .want ik zeg altijd waar niemand is hoeft niets te branden aan licht of andere rode knopjes ..

de standbij van de tv .bv dat rode lichtje gebruikt toch al gauw voor plus-tussen de 15 A 30 euro per jaar

• 4 weken later...
Geplaatst:

Hmmm wij kunnen hier ook nog wel wat aan verbeteren hoor MN vriend (thuisblijfpapa) kookt meestal en haalt vaak voor drie dagen vlees uit de vriezer... maar we gebruiken meestal maar voor 2 dagen Het derde zakje verdwijnt dan dus meestal in de kliko omdat het "zuur" is.

Restjes zouden we ook beter kunnen bewaren.... nu gaan ze eigenlijk altijd direct naar onze twee vuilnisvaten op vier pootjes (honden) en oud brood moeten ze dan ook nog verdelen met de twee kippies.

Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.

Geplaatst:

Vlees dat ik uit de vriezer haal en door de een of andere reden niet binnen 2 dagen gebruikt wordt (ineens heel erg zin in chinees ipv hollandse pot ) bak ik gewoon alsnog gaar...

(tijdens het bami verorberen )

en dan de ijskast in voor de dag erna....opwarmen...niet weggooien...gebeurde mij voorheen ook vaker hoor....dat het te lang in ijskast bleef en ik het moest weggooien...maar nu dus niet meer.

Geplaatst:

Het is goed om je bewust te zijn van wat je uit de vriezer haalt. Omdat wij1 x per jaar een achtste koe kopen zitten daar ook veel "grote" braadstukken bij. Ga ik zo`n stuk braden dan maak ik het menu voor drie dagen op een schoolbord. Vaak zet ik dan ook bonen in de week voor de volgende dag zodat ik dan mijn soort chili maak, en de dag daarop vaak jachtschotel/of Indisch.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.